צ'רלטון לא העבירה תשלום עבור זכויות השידור של ליגת העל להתאחדות לכדורגל

התשלום בסך 6 מיליון שקל לא הועבר להתאחדות לכדורגל, וההערכות הן כי צ'רלטון מנסה להפעיל לחץ כדי להפחית את התשלומים על זכויות השידור

אחרי ערוץ 10 וערוץ הספורט, גם חברת צ'רלטון מפסיקה באופן חד-צדדי את התשלום להתאחדות לכדורגל. ל"גלובס" נודע כי לפני למעלה מ-10 ימים היתה אמורה צ'רלטון להעביר להתאחדות את התשלום השלישי בסך של 6 מיליון שקל בגין זכויות השידור של משחקי ליגת העל, אולם צ'רלטון טרם העבירה את הכסף.

ההסכם של צ'רלטון מול ההתאחדות כולל את משחקי ליגת העל בכדורגל, זאת ללא המשחק המרכזי, המשודרים בערוצים של צ'רלטון, ספורט 1 וספורט 2. בעבור זכויות אלה משלמת צ'רלטון על-פי הערכות סכום של כ-26 מיליון שקל בשנה, ב-4 תשלומים. ב-5 בינואר אמור היה לעבור התשלום השלישי של צ'רלטון להתאחדות, אולם הוא לא הועבר. גורמים המקורבים לצדדים העריכו כי לצ'רלטון טענות להפרות מצד ההתאחדות, הפרות שככל הנראה נאמדות מבחינת צ'רלטון בכמה מיליוני שקלים. יש לזכור כי ההסכם של ההתאחדות מול צ'רלטון נמצא באמצע הדרך והוא אמור להסתיים רק במאי 2010 - התאריך שבו יש לשני הצדדים נקודת יציאה.

מנגד, ההסכם של ההתאחדות לכדורגל מול ערוץ 10 תקף לתקופה של 3 שנים אשר יסתיימו בתום העונה הנוכחית, קרי בחודש מאי. על-פי ההסכם משדר הערוץ מדי שבוע את המשחק המרכזי של ליגת העל, על-פי בחירתו. על-פי הערכות שווי ההסכם בין ההתאחדות לבין הערוץ הינו כ-28 מיליון שקל לשנה, אולם לאחרונה בעקבות הפרה חד-צדדית של ההסכם מצידו של ערוץ 10, נפתח ההסכם בין הצדדים וערוץ 10 הצליח להפחית את התשלום בכמה מיליוני שקלים, כשבחלקם פיצה את ההתאחדות בזמן פרסום להתאחדות.

לערוץ הספורט הסכם עם ההתאחדות בגין מספר מפעלים הכוללים את גביע המדינה, גביע הטוטו, זכויות האינטרנט, הרדיו והסלולר, תוכנית סיכום המחזור והליגה הלאומית. בגין זכויות אלה שילם ערוץ הספורט, שבדומה לערוץ 10 מסיים את ההסכם שלו עם ההתאחדות במאי הקרוב לאחר 3 שנים, סכום של כ-21 מיליון שקל. אולם בהסדר פשרה שהושג בין הצדדים ושאושר בבית המשפט הופחת סכום של 2.5 מיליון שקל מהסכום הכולל.

אם ההתאחדות וצ'רלטון לא יצליחו ליישר את ההדורים, ההתאחדות תעשה הכל כדי לא להפחית מהסכומים שנקבעו בהסכם מול צ'רלטון, שכן הפחתת הסכום תשפיע גם על העונה הבאה ולא רק על הנוכחית, כפי שקרה עם ערוץ 10 וערוץ הספורט - שמסיימות את החוזה. משחקי ליגת העל בצ'רלטון הם אחד מהנכסים הבולטים שלה, והפסקתם, אם תהיה כזו, עשויה להעמיד את צ'רלטון במצב בעייתי.

בצ'רלטון סרבו להגיב על הידיעה, כך גם בהתאחדות לכדורגל.