יובל זעירא מסביר ל"גלובס" את השפעת גילוי הגז על קבוצת דלק: "עד כה הוערך הנכס בשיעור אפסי ולכן ישנו אפסייד משמעותי"

מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות IBI חוזר על המלצת "קנייה" לקבוצת דלק עם מחיר יעד של 450 שקל למניה הגבוה פי 2.5 ממחיר הבסיס בו פתחה המניה את המסחר היום ; סבור בשונה מאנליסטים אחרים כי כרגע לא ניתן להעריך כלכלית את שווי הקידוח "תמר 1"

מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות IBI אשר הגיב בהתלהבות לפני שבוע לפרסומים על הסימנים הראשוניים של גז בקידוח "תמר 1". אומר היום, כי ההשפעה על קבוצת דלק היא משמעותית מאד וחוזר על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 450 שקל למניה.

עם זאת, זעירא סבור בשונה מאנליסטים רבים אחרים, כי כרגע לא ניתן להעריך כלכלית את שווי הקידוח "תמר 1". לדבריו, "עד כה הוערך הנכס במאזני החברה בשיעור אפסי ולכן ישנו אפסייד מהותי בשוויה נכסיה של החברה".

מניית הקבוצה שבשליטתו של יצחק תשובה מובילה היום את הבורסה לעליות חדות ועולה ב-44% ונסחרת במחיר של 260 שקל. ביחס למחיר הבסיס בה פתחה המניה הבוקר בשער של 180 שקל למניה, משקף מחיר היעד שנתן זעירא למניה מחיר הגבוה פי 2.5 ממחיר הבסיס.

על פי הפירסומים של חברת נובל מדובר בגילוי גז בהיקף של 109 BCM השקול לסך של כ-10-15 מיליארד דולר של מכירות, וזאת על פי מחיר חוזי הגז שיהיו בעת המכירה. היקפים אלו הינם גדולים מאד, לצורך הדוגמא מציין זעירא כי חברת החשמל צרכה בסה"כ בשנה שעברה 3 BCM, מכאן שמדובר על מאגר שעשוי לספק את הצריכה של מדינת ישראל למשך עשרות שנים.