שלמה נס באסיפת מחזיקי אג"ח של יולי שוקי הון: "לא התקפלנו, אני גאה שאנו קשובים למשקיעים"

יו"ר יולי שוקי הון ומבעלי השליטה בה הסביר היום באסיפת אג"ח מה הוביל לביטול העסקה להכנסת השותפים מאוסטרליה ; "העסקה האוסטרלית לא נבנתה בדרך שנלך הביתה"

באסיפת מחזיקי אג"ח שהתקיימה היום, שבועיים לאחר ביטול העסקה למכירת השליטה ביולי שוקי הון לאנשי עסקים מאוסטרליה, הסביר רו"ח שלמה נס, יו"ר ומבעלי השליטה ביולי, את המניעים ליישור הקו עם המשקיעים. "נפגשנו מספר פעמים עם נציגות האג"ח והחלטנו לבסוף להשעות את העסקה. המשקיעים הם שותפים שלנו ואנו מתחשבים בכך".

בחודש נובמבר האחרון הודיעה יולי שוקי הון על עסקה למכירת השליטה בחברה למשה מידן ונתן סטוליאר, אנשי עסקים יהודים מאוסטרליה. על פי ההסכם בין הצדדים, השניים היו אמורים למכור ליולי שוקי הון 27%-35% ממניות אופאל, שבבעלותה נכסים בפולין בשווי 65-70 מיליון דולר, תמורת 76% ממניות יולי שוקי הון.

העסקה העמידה על רגליהם האחוריות את הגופים המוסדיים ומחזיקי האג"ח של החברה, שהתנגדו לה בתוקף. לאחר איומים מצד בית ההשקעות פסגות וגופים נוספים נסוגה הנהלת יולי שוקי הון מהעסקה, ובימים אילו היא נמצאת במו"מ לביטולה המוחלט.

"זאת הייתה עסקה טובה לחברה, לבעלי המניות ולבעלי האג"ח, אך היא עסקה מורכבת שכוללת הערכות שווי. לא התקפלנו, ואני גאה שאנו קשובים למשקיעים", אמר היום נס למחזיקי האג"ח. הוא הזכיר למשתתפים שלפני קצת יותר משנה לחצו עליהם בשוק לבצע עסקת ענק לרכישת נכסים ב-190 מיליון דולר, אך הוחלט לבסוף לא להיכנס לעסקה, מהלך שבדיעבד התברר כנכון.

החשדנות סביב העסקה הייתה רבה, בין השאר בגלל המרכיב שנחשב למאוד בעייתי בימים אילו - נדל"ן במזרח אירופה. נס נשאל על-ידי דן אבנון, מנכ"ל הרמטיק נאמנות, האם תוכנן אקזיט אישי. "העסקה האוסטרלית לא נבנתה כך שנלך הביתה. היו לנו עסקאות טובות יותר, אבל רצינו להישאר ולראות שהחברה ממשיכה קדימה. על פי העסקה תכננו להישאר עוד 4 שנים. אני לא מחפש איך ללכת הביתה", השיב לו נס.

"אין משבר אמון אישי בנו"

יולי שוקי הון נמצאת בשליטת הנרי קויפטיל וקבוצת משקיעים, שבראשם עומד רו"ח שלמה נס, המשמש גם בתפקיד יו"ר הדירקטוריון. החברה הייתה אמורה לעסוק בתחום הנדל"ן, אך לאחר שגייסה כסף באג"ח במאי 2007, עצרה בדקה ה-90 שורה של עסקאות שאמורות היו לצאת לפועל.

כיום יולי שוקי הון היא למעשה שלד בורסאי עם קופת מזומנים גדולה של כ-103 מיליון שקל. מרבית ההתחייבויות של החברה הן למחזיקי האג"ח - כ-96 מיליון שקל. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 11.2 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 8.4 מיליון שקל. ההון העצמי עומד על 5.5 מיליון שקל בלבד ושווי השוק 8.3 מיליון שקל.

מניית יולי שוקי הון צנחה ב-74% בשנה האחרונה והאג"ח נסחרות בתשואה של 30%. "אין משבר אמון אישי בנו, להיפך. יש משבר בשוק העולמי וגם חברות מצוינות נסחרות פחות מההון העצמי שלהן, ברמות מחירים לא שגרתיות. המשקיעים חטפו מכה כללית, אך המשקיעים שלנו יכולים להיות הרבה יותר שקטים מאשר בהרבה חברות אחרות", אמר נס והבטיח, "הזמן יעשה את שלו. בתקופה של היום יהיו סיטואציות יוצאות דופן אבל צריך להיות סבלני וזהיר".

התשלום הראשון של הקרן של האג"ח יהיה רק בעוד שנתיים, ונס הסביר שאין שום עילה לפדיון האג"ח. "נהגנו באחריות עד היום בשמירה על הכסף, ובניגוד להרבה חברות אחרות לא הסתבכנו בכל מיני השקעות ולא הפסדנו. בשוק של היום לא ניתן לתכנן לטווח בינוני-ארוך מבלי לקבל מימון".

[לאתר אפיקים סולידיים]