סימנס: אלמור נסחפה בפנטזיה בתביעתה לאכוף הסכם שלא נחתם

הגישה כתב הגנה לתביעה שהגישה נגדה אלמור, בטענה כי בשל פרשת השוחד בסימנס והדחת מנכ"ל סימנס ישראל - התנערה סימנס ממזכר ההבנות ביניהן, שלפיו היתה אמורה אלמור להקצות לסימנס 25% ממניותיה

אלמור חשמל התקנות ושירותים כנראה "נסחפה בפנטזיה מהרהורי ליבה", בתביעתה לאכוף הסכם לשיתוף-פעולה עסקי שמעולם לא נחתם. כך טוענת סימנס ישראל בכתב ההגנה לתביעה בסך 7 מיליון שקל שהגישה אלמור נגדה ונגד סימנס הגרמנית.

אלמור טענה כי בשל פרשת השוחד בסימנס והדחת מנכ"ל סימנס ישראל, אורן אהרונסון, התנערה סימנס ממזכר ההבנות ביניהן, שלפיו היתה אמורה אלמור להקצות לסימנס 25% ממניותיה, ובתמורה סימנס תדאג לה לעבודות קבלניות בהיקף מינימלי של 20 מיליון שקל בשנה.

בסוף השבוע אישר השופט בנימין ארנון מהמחוזי מרכז שהמצאת התביעה לסימנס ישראל (כיום בבעלות מלאה של סימנס העולמית) כמוה כהמצאה לסימנס העולמית משום שהישראלית נחשבת ל"מורשה בהנהלת העסק" של העולמית לפי תקנה 482, וסביר להניח שהיא תמסור את כתב התביעה לסימנס העולמית או תביאו לידיעתה (ולפיכך אין צורך בהיתר המצאה מחוץ לתחום).

כעת טוענת סימנס, באמצעות עוה"ד אלון פומרנץ ושי תמר ממשרד ליפא מאיר ושות', כי המשא-ומתן נוהל בתום-לב ומזכר ההבנות שנחתם מפרט את הסכמות הצדדים בדבר היעדר המחויבות של סימנס להתקשר בחוזה עם אלמור; בדבר כפיפות המזכר להסכם מפורט עתידי העשוי להיחתם בתום המשא-ומתן; בדבר שיקול-הדעת המוחלט המוקנה לסימנס ביחס להתקשרות בעסקה; ובדבר היעדר טענות ותביעות במקרה שבו תחליט סימנס שלא להתקשר בחוזה עם אלמור או במקרה שלא ייחתם חוזה מכל סיבה שהיא.

לדבריה, ברירת המחדל במזכר ההבנות היא דווקא היעדר התקשרות ביניהם. כן נטען כי אלמור התבקשה לסכם את הערותיה בעמוד בודד, אך במקום זאת העבירה "שורת דפים ובהם עשרות הערות בנושאים בסיסיים ומשמעותיים ביותר, שטרם הוסכמו בין הצדדים".

סימנס טוענת כי המגעים היו כה רחוקים מהתגבשות, עד שעורכי הדין לא קיימו אפילו ישיבת משא-ומתן אחת. (ת"א 08-10-6696).