שיתוף-פעולה בהיקף מיליוני דולרים בין אוניברסיטת בן-גוריון לחברת פרימה-פיול האמריקנית להפקת דלק מאצות

שיתוף-הפעולה מתמקד בפיתוח טכנולוגיות של מיצוי אצות לייצור דלקים שניתן למחזרם וכן ייצור מוצרים נלווים בעלי ערך גבוה ; הפיתוח ייעשה ע"י המעבדה לביוטכנולוגיה של אצות במכונים לחקר המדבר בקמפוס האוניברסיטה בשדה בוקר

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב חותמת בימים אלה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת פרימה-פיול האמריקנית, בהיקף של כמה מיליוני דולרים, המתמקד בפיתוח טכנולוגיות של מיצוי אצות לייצור דלקים שניתן למחזרם וכן ייצור מוצרים נלווים בעלי ערך גבוה.

הפיתוח ייעשה על-ידי המעבדה לביוטכנולוגיה של אצות במכונים לחקר המדבר בקמפוס האוניברסיטה בשדה בוקר. צוות המעבדה משלב ניסיון של למעלה מ-30 שנה, עם טכנולוגיות ייצור ייחודיות של פרימה-פיול. המעבדה מנוהלת ע"י פרופ' סמי בוסיבא, מומחה בעל שם עולמי בחקר אצות, והיא בעלת ניסיון מוצלח בייצור אצות בקנה מידה מסחרי לשווקים של מזון ותוספי בריאות. יישום מסחרי זה כולל את אחת ממערכות הפוטו-ביוראקטורים הגדולות בעולם.

"שיתוף פעולה זה טומן בחובו הזדמנות יוצאת דופן", אומר פרופ' בוסיבא, שהתמנה לאחרונה כנשיא החברה העולמית לפיקולוגיה שימושית של אצות (ISAP). "חקר אצות נחשב בעבר לשולי, אך העולם נוכח סוף סוף בפוטנציאל העצום הטמון בו".

פרימה-פיול זכתה להכרה עולמית כחברה חלוצה בתחום זה בזכות הטכנולוגיה שלה, ואף זכתה לאחרונה בפרס "Biofuels Digest Achievement" לשנת 2008. החברה, שהינה בבעלות פרטית בקליפורניה, מחזיקה בתשתיות לפיתוח טכנולוגיות בקליפורניה ובאירופה, ומנהלת משרדים בניו-יורק.

לדברי ד"ר אורה הורוביץ, סמנכ"לית ב.ג.נגב טכנולוגיות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון, פרימה-פיול וב.ג.נגב טכנולוגיות חתמו על חוזה זכויות בלעדי, העושה שימוש בטכנולוגיה ובפוטו-ביוריאקטורים שפותחו במעבדה לביוטכנולוגיה של אצות, וכן בסלקציה של זנים שנעשתה על ידי הקבוצה. "הסכם זה מנצל את היכולות המיוחדות של המעבדה לטובת שימושים מסחריים של מוצרי אצות שונים".