לא רק בים התיכון - ממשל בוש אישר תוכניות נרחבות לקידוחי נפט וגז מול חופי ארה"ב

ההצעה, שפורסמה בימיו האחרונים של ממשל בוש, קוראת להוצאת רשיונות חיפוש מניו אינגלנד ועד פלורידה ומול חופי קליפורניה ; עד לאחרונה, אזורי האוקיאנוס שמחוץ למדף היבשתי הוכרזו כאסורים לקידוח

בזמן שבישראל מתרגשים מתגלית הגז הגדולה בקידוח "תמר 1", פירסם משרד הפנים האמריקני הצעה מפורטת לביצוע קידוחי נפט וגז באוקיאנוס האטלנטי ובאוקיאנוס השקט, באיזורים שבהם לא התבצעו חיפושי אנרגיה מזה מספר עשורים.

ההצעה, שפורסמה בימיו האחרונים של ממשל בוש, קוראת להוצאת רשיונות חיפוש מניו אינגלנד ועד פלורידה ומול חופי קליפורניה.

עד לאחרונה, אזורי האוקיאנוס שמחוץ למדף היבשתי הוכרזו כאסורים לקידוח הן על ידי הקונגרס והן על ידי פקידי הממשל, והנשיא הנבחר, ברק אובמה ייאלץ להכריע האם להמשיך במתווה תוכניות הקידות המוצעות, לשנותן או לבטלן כליל.

שר הפנים המיועד בממשל אובמה, קן סאלאזאר, רמז כי הוא ירצה לבטל את תוכניות הקידוח של ממשל בוש. "ישנם מקומות מחוץ למדף היבשתי המתאימים לקידוח, אולם ישנם מקומות שהם מחוץ לתחום", אמר סאלאזאר.

כצפוי, קבוצות שימור הסביבה תקפו את את התוכנית, ואילו תעשיית האנרגיה שיבחה אותה. מכון הנפט האמריקני, המייצג את חברות הנפט ולשכת המסחר של ארה"ב האיצו באובאמה לתמוך בתוכנית, שלדבריהם תחשוף מקורות אנרגיה נדרשים. "חברות הנפט והגז הוכיחו שהן יכולות לפתח משאבים מבלי לפגוע בסביבה", נאמר בהודעת הלשכה.

חברי קונגרס דמוקרטים ציינו שבעוד שאין בכוונתם לחזור לאיסור הנרחב שהוטל על קידוחי אנרגיה, ביותר מ-85% מהמדף היבשתי החיצוני, ישנם איזורים, במיוחד בחופי קליפורניה וצפון מזרח המדינה שיש להגן עליהם מפני פיתוחי אנרגיה.

מתנת פרידה מבוש. אובמה ייאלץ להכריע באם ימשיך במתווה