מהפך בצרפת: איקאה עברה את ענקית הריהוט המקומית קונפורמה

ענקית הריהוט השבדית מציגה לראשונה צפי רווחים גדול יותר מקבוצת הבית הצרפתית

מהפכה קטנה נרשמה בסוף שנת 2008 בקרב ענקיות הרהיטים בצרפת. בזירה נלחמות חברת איקאה מול חברת קונפורמה, כשהענקית השבדית מצביעה בפעם הראשונה בהיסטוריה על צפי רווחים גדול יותר מקבוצת הבית הצרפתית.

איקאה מסתמכת על פתיחת 23 חנויות בצרפת, אך בעיקר על פתיחתם של 3 היכלי ענק חדשים. בסוף חודש אוגוסט האחרון החברה הצביעה על עלייה בהכנסות של 13% מתוך המשק הצרפתי בסמסטר שקדם למדד, מול נסיגה של 1.1% אותה חוותה חברת קונפורמה. לפי המדדים של אוגוסט, צפתה איקאה את המהפך כי כבר אז הצביעה על הכנסות של שני מיליארד אירו, מתוכם 60% ממכירת רהיטים ו-40% ממכירת מוצרים אחרים לבית.

העלייה הזאת מצביעה על שינוי בעיצוב הפנים בבתים הצרפתים, שמעדיפים לנסוע לאחד מסניפי איקאה בצרפת ולא לאלה של קונפורמה. חשוב לציין כי בעוד שקונפורמה נוכחת גם באיזורים יוקרתיים בבירה הצרפתית, כמו לדוגמה על פונט נף, איקאה לא נכנסת לערים גדולות ומסתפקת בפרברים, כמו זה שנמצא סמוך לשדה התעופה שארל דה גול, שם דמי השכירות זולים יותר מאלה של העיר.

זו הפעם הראשונה שחברה אחרת מצליחה לאיים עם הענקית הצרפתית קונפורמה, מקבוצת PPR בראשותו של פרנסואה פינו. אלא שבאיקאה תכננו היטב את המהפך הזה. בשנה שעברה פתחה החברה שלוש חנויות ענק בגרנובלה, ברסט ו-וליזי ובחודשיים האחרונים פתחה שלוש חנויות חדשות בטור, רן וטרוביל-לה-ריבייר. הסכום הכולל הוא 186 מיליון אירו שהוקדשו לפיתוח, גדילה ופתיחות חדשות שצפויות בקרוב גם בטולון ו-ויטרול.

הנתונים האלה מתנגשים באלה של קונפורמה שמכירותיה הגלובלוית נסוגו ב-1.1% בסימסטר הראשון של שנת 2008. לענק הרהיטים הזה, שלא השיק פתיחת חנות חדשה מאז 2007 גם אין כל פתיחה באופק.