פורסם מכרז להתפלת מי-ים בשורק בהיקף של 150 מיליון קוב

בנוסף, ניתן פטור ממכרז להתקשרות עם מקורות פיתוח וייזום להקמתו של מתקן ההתפלה באשדוד בהיקף של 100 מיליון קוב בשנה

ועדת המכרזים הבינמשרדית להתפלת מי-ים, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, גיל שבתאי, פרסמה את המכרז להקמה, תפעול, אחזקה והעברה למדינה של מתקן להתפלת מי-ים באזור שורק. ארבע הקבוצות, אשר התמודדו ועברו את שלב המיון המוקדם, הוזמנו להגיש את הצעותיהן לשלב הגשת ההצעות במכרז.

המתקן להתפלת מי-ים שיוקם בשורק יהיה בעל יכולת ייצור של 150 מיליון קוב בשנה ויהיה מתקן ההתפלה הגדול ביותר בארץ ומהגדולים בעולם בשיטת האוסמוזה ההפוכה.

המכרז מפורסם בשיטת ה-B.O.T, כאשר במסמכי המכרז ובהסכם ה-B.O.T אשר יצורף להם בעוד כשלושה שבועות, נעשו מספר שינויים ושיפורים, שיקלו על קבלת מימון בארץ ובחו"ל וזאת, כתוצאה מתהליך הלמידה והניסיון שנצבר באגף החשב הכללי באשר לביצוע פרויקטים עם המגזר הפרטי.

בנוסף, לראשונה קבעה ועדת המכרזים שעל המציעים להגיש "הצעה סביבתית", אשר תהווה חלק מהציון הכולל. במסגרת ההצעה שתוגש, על המציעים להראות שימוש בחומרים ממוחזרים, הפחתת השימוש באנרגיה, הקטנת השימוש בכימיקלים, ניצול מיטבי של משאבי הקרקע, מזעור מפגעי רעש ועוד.

עוד הודיעה ועדת המכרזים כי ניתן פטור ממכרז להתקשרות עם מקורות פיתוח וייזום להקמתו של מתקן ההתפלה באשדוד בהיקף של 100 מיליון קוב בשנה. הפטור ניתן בכפוף לקיומם של מספר תנאים, ובהם עמידתה של החברה בלוחות הזמנים שקבעה הוועדה.

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, אמר כי פרסום מכרז ההתפלה בשורק וקידום הליכי הקמת מתקן ההתפלה באשדוד מהווים נדבך מרכזי ביישום מדיניות הממשלה בנושא חיזוק משק המים, תוך ביצוע ההשקעות בתשתיות בשיתוף המגזר הפרטי. אגף החשב הכללי מוביל כיום מספר מכרזים נוספים ובהם, תחנות הכוח הסולאריות באשלים, הקמת מרכז הדרכה למשטרת ישראל והקמת תשתית לקליטת גז נוזלי (LNG).

כיום, מספקים שני המתקנים הקיימים באשקלון ובפלמחים מים בהיקף של 130 מליון קוב בשנה למערכת המים הארצית, ומתקן שלישי, הנמצא בשלבי הקמה מתקדמים, עתיד לקום באזור חדרה ולספק מים בהיקף של 100 מיליון קוב בשנה.

ועדת המכרזים משלימה בימים אלה את ההליך להרחבת מתקני ההתפלה הקיימים, אשר במסגרתו נתקבלו הצעות להרחבת המתקנים משלושת המתפילים הקיימים, בהיקף כולל של 57 מיליון קוב בשנה.

בוועדת המכרזים חברים נציגי משרדי האוצר, הגנת הסביבה, התשתיות הלאומיות והרשות הממשלתית למים וביוב.

[הרשמה לניוזלטר סביבה]