האינפלציה בבריטניה האטה לקצב שנתי של 3.1% בדצמבר; מעל הצפי לתוצאה של 2.5%

[למדור שוקי עולם] במונחים חודשיים, מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.4% ; אנליסטים חזו ירידה חודשית של 1% לקצב שנתי של 2.5% ; לסקירה של יום המסחר באירופה

מדד המחירים לצרכן (CPI) הבריטי ירד זה החודש השלישי ברציפות בדצמבר, אך פחות מהצפוי, לשיעור אינפלציה שנתי של 3.1%, מ-4.1% בנובמבר. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה בבריטניה. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008, אך עדיין מעל יעד הבנק המרכזי של אנגליה שעומד על 2%. במונחים חודשיים, האינפלציה ירדה ב-0.4%. אנליסטים חזו ירידה חודשית של 1% לקצב שנתי של 2.5%.

קיצוץ המע"מ הבריטי (VAT) ב-2.5% ל-15% היה הגורם המשפיע ביותר על ירידת המחירים הכללית.

"נתוני ה-CPI די מאכזבים. הם לא ירדו כפי שציפינו", אמר דיוויד פייג', אנליסט בבית ההשקעות Investec. הירידה במחירי הסחורות והפעילות הכלכלית האיטית גרמו לצמיחת המחירים להאט בצורה משמעותית מאז שקבעה שיא ב-5.2% בספטמבר. נציין כי מחיר החוזים על הנפט למסירה בפברואר יורד כעת ב-5.8% ל-34.4 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מוקדם יותר החודש הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) הפחית את הריבית ב-0.5% ל-1.5%, הרמה הנמוכה ביותר מאז הקמת הבנק ב-1694. סיכומי הישיבה יתפרסמו בהמשך השבוע ונראה שועדת המדיניות המוניטרית מחזיקה בעמדה יונית יותר. ממחלקת המחקר של FXCM ישראל נמסר כי החלפי הריבית מהלילה הצביעו על הפחתה אפשרית של 0.25% לפחות בפברואר.