כניסה חלקה לפרי: הטבה "על הנייר" של 42 א' ש' באופציות למניות לידקום

יעקב פרי, מנכ"ל סלקום לשעבר, מונה לפני כחודש לדירקטור בחברה, ועם כניסתו לתפקיד קיבל חבילת אופציות לפי מחיר המניה ביום מינויו מאז השלימה לידקום עליה של 83%

אולי זה רק מזל. אולי מניית לידקום כבר נפגשה עם הרצפה, ומעתה והלאה היא בדרכה מעלה, ואולי ליעקב פרי, האיש ו"השגריר" יש מגע של קסם. מה שזה לא יהיה, מרגע כניסתו של פרי, מנכ"ל סלקום לשעבר, לתפקיד של דירקטור בלידקום, מניית לידקום נהנית מקצת עדנה, ופרי רואה איך האופציות שקיבל נכנסות עמוק לתוך הכסף.

כזכור, לפני כחודש ימים הודיעה לידקום, הבונה רשתות תקשורת עבור מפעילי סלולר ונסחרת בבורסה המשנית של אנגליה (AIM), על מינויו של פרי לדירקטור בחברה, לאחר שאריק אלקלעי, המנכ"ל, ואיתן מוצ'ניק, סמנכ"ל הכספים, פרשו מהדירקטוריון, על רקע הרישום למסחר של לידקום בבורסה המקומית.

עם כניסתו לתפקיד, וכמו שנהוג ומקובל, קיבל פרי חבילת אופציות המונה 150 אלף כתבי אופציה הניתנים למימוש למניות רגילות, כך עולה מהודעה שפרסמה אתמול לידקום בבורסה המקומית. לפי מתאר הקצאת האופציות, מחיר המימוש של האופציות הוא 20 אגורות (3.38 פני - מחיר המניה ביום המינוי). מניית לידקום, כאמור, נהנתה בחודש האחרון מחיבוק חם של ציבור המשקיעים, ורשמה עליה של 83% למחיר של 6.2 פני (47.7 אגורות) המשקף שווי חברה של 15 מיליון דולר.

לפיכך, האופציות של פרי נמצאות כבר עמוק בתוך הכסף, ומגלמות הטבה "על הנייר" צנועה של 42 אלף שקל. אכן, סכום צנוע, אך אם מניית לידקום תמשיך בדרכה הנוכחית, פרי יוכל אף להיות מרוצה יותר.

לפי המתאר, האופציות יבשילו במהלך שלוש שנים מהמועד הקובע (יום המינוי - 15 בדצמבר 2008), בשלוש מנות שוות, בתום כל שנה במהלך שלוש השנים. האופציות תפקענה בתום שש שנים מהמועד הקובע. אם יממש פרי את האופציות למניות, וימשיך להחזיק במניות, הן יהוו 0.11% מהון המניות של לידקום. עוד עולה מהמתאר כי הערך הכללי של האופציות, לפי המודל הבינומי (להבדיל מהשווי הנאיבי לעיל) הוא 18 אלף שקל בקירוב.