יוחאי פלג: אחד העובדים בגן אורנים מעל בכספים והעביר שיקים לשוק האפור

"אירוע טראומתי זה הותיר את החברות עם בור תזרימי" ; מהנתונים הכספיים של פוד קונקשן, מפעילות גן אורנים, שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי ב-2007 רשמה החברה רווח נקי של 9.7 מיליון שקל והכנסות של 53.58 מיליון שקל

אחד מהעובדים הבכירים בחברות פוד קונקשן ו-FMC, מפעילות גן האירועים "פריים גן אורנים", מעל בכספי החברות במיליוני שקלים ואף העביר המחאות של החברות לשוק האפור - כך טוען יוחאי פלג, בעל השליטה בשתי החברות המפעילות את פריים גן אורנים.

"אירוע טראומתי זה הותיר את החברות עם בור תזרימי קשה של מיליוני שקלים, והחברות התקשו להתגבר על בעיה זו", טוען פלג בבקשה להקפאת הליכים שהוגשה אמש (ג') לבית המשפט, באמצעות עוה"ד אהוד גינדס.

ואכן, מהנתונים הכספיים של קבוצת פוד קונקשן שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי החברה סיימה את שנת 2007 עם הכנסות של 53.58 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 54.85 מיליון שקל בשנת 2006. הירידה בהכנסות נבעה מהפסקת חלק מפעילות החברה.

ב-2007 רשמה החברה שחיקה ברווח הגולמי וברווח הנקי, אם כי היא בשורה התחתונה היא חתמה את השנה עם רווח נקי של 9.7 מיליון שקל. הרווח הגולמי עמד בשנה זו על 35.6 מיליון שקל. לשם השוואה - בשנת 2006 עמד הרווח הנקי של החברה על 11.57 מיליון שקל. צפי הכנסות החברה לשנת 2008 עמד על 54.8 מיליון שקל.

הערכת שווי שבוצעה לשתי החברות לפני שנה על-ידי משרד רואי החשבון דלויט, ברייטמן אלמגור, קבעה לשתיהן שווי של 99 מיליון שקל - וזאת על בסיס הכנסות שנתיות של 70 מיליון שקל ורווח שנתי של 11 מיליון שקל.

בבקשה לבית המשפט טוענות החברות כי הקשיים התזרימים אליהם נקלעו אילצו אותן להיעזר במימון חוץ-בנקאי שעלויותיו כבדות מנשוא. "הפנייה לגורמי חוץ החריפה את בעיות תזרים המזומנים ולא פתרה אותן".

הטענה היא כי מספר סיבות הביאו למצב הכלכלי של החברות - ביניהן, פרט למעילה בכספיים והפנייה למימון חוץ-בנקאי - גם עלות הרכישה, ההקמה וההצטיידות של גני האירועים שהסתכמה ב-30 מיליון שקל וכן ביטול אירועים עסקיים בהיקף של מיליוני שקלים עקב המצב הכלכלי. בנוסף, "הבנקים חיללו המחאות, והדבר גרם לגל שמועות אצל ספקים ונושים ולאפקט של כדור שלג", נכתב.

אמש נענה בית המשפט לבקשתו של בנק דיסקונט ומינה את עו"ד ישראל שפלר, בא-כוחו של הבנק, ככונס כנכסים זמני לשתי החברות. חובן של שתי החברות לבנק עומד על 42.6 מיליון שקל.