הנפט בעקבות וול סטריט: מחיר החוזה העתידי למסירה במארס ננעל בעלייה של 6.6% ל-43.55 דולר לחבית

בשל שבוע המסחר המקוצר לא פורסם היום דו"ח המלאים השבועי ; "עצירת אספקת הנפט לשוק תביא לעליית מחירו. מחירים נמוכים בטווח הקצר יעודדו עלייה בצריכת הנפט", אמר סגן נשיא בכיר ב-MF גלובל

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה במארס ננעל הערב (ד') בעלייה של 6.6%, שהם 2.71 דולר, ברמה של 43.55 דולר לחבית בבורסת הסחורות בניו-יורק. נציין כי במהלך היום מחיר הזהב השחור נע מתחת לרף 43 הדולר.

בשוק נמשך החשש כי המשבר הכלכלי החריף ימשיך להשפיע על הירידה בביקושים לנפט ומוצריו, וכן עולות ציפיות שארגון אופ"ק ימשיך ויצמצם את תפוקת הנפט.

נציין כי מחיר הנפט עלה היום על רקע עליות השערים בבורסה בוול סטריט, בה מניות המגזר הפיננסי רושמות עליות דו-ספרתיות במסחר.

היום הוא יומו הראשון של הנשיא אובמה בחדר הסגלגל, והמשקיעים ממתינים להתפתחויות הכלכליות בהן ינקוט הנשיא החדש. היום נשא דברים שר האוצר החדש של ארה"ב בפני ועדת הבנקאות של הסנאט ואמר כי בכוונתו לערוך רפורמה יסודית במגזר הבנקאות החבוט.

אתמול פקעו החוזים למסירה בפברואר לאחר יום מסחר תנודתי במיוחד, בעלייה של יותר מ-6%. על רקע שבוע המסחר המקוצר לא פורסם היום דו"ח המלאים השבועי.

"בשלב מסויים עצירת אספקת הנפט לשוק תביא לעליית מחירו. מחירים נמוכים בטווח הקצר יעודדו עלייה בצריכת הנפט" אמר ג'ון קילדוף, סגן נשיא בכיר ב-MF גלובל. אולם קילדוף ואחרים עדיין מתמקדים בירידה בביקושים הנגרמת כתוצאה מההידרדרות במצב הכלכלה העולמי.

נציין כי היום פורסמו גם נתוני המכירות העולמיות של יצרניות כלי הרכב לסיכום שנת 2008. מנתונים אלה עלה כי טויוטה ירשה לאחר 77 שנה של הובלה את מקומה בראש סולם המכירות של חברת ג'נרל מוטורס. זאת לאחר שבשנת 2008 נפלו המכירות הגלובליות של GM ב-11% בעוד שמכירותיה של טויוטה ירדו ב-4%. עיקר הירידה מיוחסת לצניחה שחלה במכירות כלי הרכב בצפון אמריקה בשנה שחלפה אשר השפיעו במידה רבה הרבה יותר על היצרנית מדטרויט לעומת החברה היפנית. בכל מיקרה פחות מכוניות עלו השנה על הכבישים בעולם והדבר משפיע כמובן על הביקוש לדלקים.

מחיר החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בחודש מארס, ננעל בעלייה של 6.6%, שהם 2.71 דולר, ברמה של 43.55 דולר לחבית בבורסת הסחורות בניו-יורק