בדרך לעסקת החלפת שבויים? שרים בכירים שינו את עמדתם - ועתה הם בעד העסקה להשבת גלעד שליט

חברים בקבינט המדיני-ביטחוני, שבעבר אמרו כי יצביעו נגד העסקה תמורת מספר המחבלים שחמאס דורש לשחרר, מוכנים כעת להצביע בעד העסקה למרות מחירה הגבוה ; ברק: "המבצע בעזה מקדם את הסיכוי להתקדמות בנושא גלעד שליט"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

האם אנו בדרך לעסקת החלפת שבויים? שרים בכירים שינו את עמדתם ועתה הם בעד העסקה להשבת החייל החטוף גלעד שליט. חברים בקבינט המדיני-ביטחוני, שבעבר אמרו כי יצביעו נגד העסקה תמורת מספר המחבלים שחמאס דורש לשחרר, מוכנים להצביע בעד העסקה, למרות מחירה הגבוה.

מה שגרם לשרים לשנות את דעתם היא המלחמה ודעת הקהל שבאה בעקבותיה. אחרי המלחמה התקבלה התחושה שהציבור, החיילים וחיילי המילואים, תובעים מהממשלה לשחרר את שליט ולכן הציבור יתמוך בעסקה.

בנוסף, תחושת העליונות הצבאית נותנת לשרים הרגשה שאפשר ללכת למהלך הזה. אפילו ראש הממשלה אהוד אולמרט מגלה התרככות בהתבטאויותיו ונראה כי חברי הקבינט הולכים להסכים על כיוון של עסקה.

מורשת גנדי - "ראה את החזרת החיילים כערך עליון שגובר על ערך הנקמה"

גם יעל זאבי, אשתו של השר רחבעם (גנדי) זאבי ז"ל, שנרצח על ידי פלסטינים שאולי ישתחררו במסגרת עסקה כזו, תומכת בהוצאתה לפעול. זאבי אומרת כי תשמח לראות את שליט שב אל הוריו, גם במחיר שחרור רוצחיו של בעלה. "גנדי ראה את החזרת החיילים כערך עליון שגובר על ערך הנקמה", אמר זאבי.

"המבצע בעזה מקדם את הסיכוי שנוכל להגיע להתקדמות בנושא גלעד שליט", אמר שר הביטחון אהוד ברק בראיון לחדשות 2 הערב. "אך אין להשלות את עצמנו, בפנינו החלטות קשות מאוד ונצטרך לשלם מחיר כבד מאוד. יותר מזה לא כדאי שאגיד". אמר ברק.

לדברי שר הביטחון, אין יום שהוא לא חושב כיצד לקדם את הנושא וטובי האנשים עובדים להאיץ את החזרת החייל החטוף. לדבריו, ייתכן שהנסיבות שנוצרו בעת הלחימה יסייעו להאיץ את ההחלטה בנושא.

נועם שליט, אביו של החייל החטוף, אמר לחדשות 2 באינטרנט כי "עד שלא נשמע מגורמים רשמיים על כך, אני לא מעוניין להגיב".