למרות ההפסדים: רגע לפני המיזוג, מריל לינץ' חילק לבכיריו בונוסים שנתיים בהיקף של מיליארדי דולרים

לפי "פייננשל טיימס", ימים ספורים בלבד לאחר הישיבה של ועדת התגמולים שהחליטה על הבונוסים, גילו אנשי בנק אוף אמריקה כי הפסדי מריל ברבעון הרביעי גבוהים בהרבה מכפי שצפו

בנק ההשקעות מריל לינץ' שילם לעובדיו בונוסים בשווי של מיליארדי דולרים, שלושה ימים בלבד לפני שהשלים את העסקה שבמסגרתה הוא הפך לחטיבה בבנק אוף אמריקה. כך דיווח אתמול (ד') "פייננשל טיימס" באתר האינטרנט שלו.

הבונוסים שולמו לעובדים, אף שהפסדיו של מריל הלכו ותפחו לרמה שבחודש שעבר הם אילצו את מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, לבקש סיוע נוסף מהממשל הפדרלי למימון המיזוג של מריל לתוך הבנק. ועדת התגמולים של מריל אישרה לשלם את הבונוסים לעובדים ב-29 בדצמבר - חודש תמים לפני המועד הרגיל.

לפי "פייננשל טיימס", ימים ספורים בלבד לאחר הישיבה של ועדת התגמולים שהחליטה על הבונוסים, גילו אנשי בנק אוף אמריקה שהפסדי מריל ברבעון הרביעי גבוהים בהרבה ממה שהם צפו.

בהודעה שפרסם בנק אוף אמריקה נאמר כי "מריל לינץ' היה בנק עצמאי עד ה-1 בינואר. מנכ"ל מריל, ג'ון תאין, החליט שהבונוסים של סוף השנה ישולמו בדצמבר, ולא בינואר, שהוא המועד הרגיל לתשלום. בנק אוף אמריקה קיבל הודעה על החלטתו של תאין".

בשבוע שעבר קיבל בנק אוף אמריקה סיוע נוסף של 20 מיליארד דולר ממשרד האוצר, לאחר שבסבב ההזרמות של הממשל לבנקים מתוכנית החילוץ למגזר הפיננסי קיבל הבנק 25 מיליארד דולר.

בנק אוף אמריקה הודיע שברבעון הרביעי רשם מריל הפסד תפעולי בסך 21.5 מיליארד דולר. למרות ההפסדים האדירים, הקצה מריל 15 מיליארד דולר לתגמולי עובדים ב-2008, 6% פחות מהסכום שהוקצה לכך ב-2007.

מקור מקורב להנהלת מריל אמר ל"פייננשל טיימס" ש-3-4 מיליארד דולר מסכום התגמולים הכולל נועד לתשלום בונוסים שנתיים. עיקר הכסף נועד לתשלום משכורות והטבות אחרות.