EMC גם משקיעה בסטארט-אפים ישראליים: הובילה לוורוניס גיוס של 15 מיליון דולר

הגיוס בוצע לפי שווי של 90 מיליון דולר אחרי הכסף ; ההערכות הן כי EMC בדקה בעבר אפשרות לרכוש את ורוניס ב-200 מיליון דולר ; ורוניס סיימה את 2008, לפי הערכות, עם הכנסות של 15-20 מיליון דולר

זה תקופה ש-EMC , החברה הגדולה בעולם למערכות אחסון נתונים, מבצעת בשקט יחסי השקעות הוניות בחברות ישראליות.

אלו, מתבצעות באמצעות קרן ההשקעות שלה, בחברות ישראליות שנראות לה מעניינות מספיק. ל"גלובס" נודע, כי EMC הובילה לאחרונה את הגיוס של חברת ורוניס (Varonis), בהיקף 15 מיליון דולר, כשמלבדה השתתפו בגיוס גם חלק מהקרנות המושקעות בחברה - פיטנגו, אקסל ואוורגרין.

עוד נודע, כי הגיוס התבצע לפי שווי של כ-90 מיליון דולר לאחר הכסף, ואחריו מגיע סך הגיוסים של ורוניס ל-28 מיליון דולר בשני סבבים.

את ורוניס, הפועלת בתחום ניהול הנתונים, הקימו ב-2005 יקי פייטלסון, המשמש כמנכ"ל החברה, ואוהד קורקוס, המנהל הטכנולוגי שלה. פייטלסון וקורקוס, לשעבר אנשי נטוויז'ן ו-NetApp, פיתחו תוכנה שמספקת ממשק נוח לשליטה בגישה ובשימוש שנעשים בקובצי המידע על מערכות האחסון הארגוניות. החברה זכתה לפרסים רבים בשל הטכנולוגיה שלה, שנחשבת מבטיחה ביותר.

בשלוש השנים מאז הוקמה, ורוניס הצליחה להגיע לכמה מאות לקוחות, ובהם יצרנית ציוד התקשורת ג'וניפר, מוזיאון ה-MoMa לאומנות מודרנית ורשת הבריאות CHHS בארה"ב.

כמו כן, הצליחה החברה ליצור שיתופי פעולה עם חלק מענקיות המחשוב, כמו IBM וסימנטק. את 2008 סיימה ורוניס, לפי הערכות, עם מכירות של 15-20 מיליון דולר, בשוק אותו מעריכה החברה בכ-3 מיליארד דולר.

אם לא רכישה, לפחות גב אסטרטגי

ורוניס ו-EMC, המנוהלת על-ידי ג'ו טוצ'י, עובדות בצמידות כבר תקופה ארוכה, ולפני כשנה וחצי אף נוספה EMC לרשימת הלקוחות של ורוניס, מה שוודאי הקל את ההסתכלות עליה מבחינה אסטרטגית. הקשר של ורוניס עם EMC העלה גם אפשרויות אסטרטגיות מעניינות יותר, וההערכות הן כי הענקית האמריקנית בחנה אפשרות לרכישתה בעבר תמורת 200 מיליון דולר.

לפני כחודשיים נחשפה ב"גלובס" תביעת ענק שהגיש סמנכ"ל לשעבר ב-ורוניס,כנגד החברה ומנהליה, בטענה שהתבצע כנגדו מסע נקם לאחר שהתלונן על שימוש בסמים מצד אנשי החברה. מלבד היות התביעה דרמה גדולה במונחי סצינת הסטארט-אפים הישראלית, נחשף במסגרתה עוד כי ורוניס ניהלה במשך השנה האחרונה מו"מ אינטנסיבי עם ענקית מחשוב - לפי ההערכות, EMC. הסכסוך המשפטי בין הצדדים מתברר כעת בארה"ב.

רכישה, לפחות בינתיים, לא תצא מזה, וגם שווי החברה קצת התכווץ. אבל בתקופות קשות כמו זו הנוכחית, החברה והמשקיעים ישמחו להסתפק בגב אסטרטגי די משמעותי.

ל-EMC, הנסחרת בנאסד"ק לפי כ-23 מיליארד דולר, יש מרכז פיתוח מבוסס בישראל המעסיק כ-200 עובדים, לאחר שהחברה ביצעה בישראל מספר מהלכים אסטרטגיים בשנים 2006-2007.

באותה תקופה רכשה EMC את החברות קאשיה, nLayers, פרואקטיביטי ואילומינטור. בזווית ההשקעות - הידועות לפחות - השקיעה EMC בעבר בחברת דיליג'נט, שהוקמה על בסיס מרכז הפיתוח שהיה לחברה בישראל עד 2002.

את תגובת ורוניס לא ניתן היה להשיג. הקרנות המושקעות בה ו-EMC סירבו להגיב לדברים.