איתן ורטהיימר מזרים 10 מיליון דולר לקומסיס, ומספק לה עוד שנה של שקט

הזרמת הכספים הנוכחית למפתחת שבבי התקשורת האלחוטית, תעמיד את סך גיוסי החברה על כ-33 מיליון דולר

לאחר תקופה ארוכה של חיפושים, הצליחה מפתחת שבבי התקשורת האלחוטית קומסיס (Comsys), למצוא מקור לכספים נוספים. איתן ורטהיימר ישקיע, באמצעות קרן מיקרודנט, בחברה שלא גייסה כספים מאז 2001, כ-10 מיליון דולר. ורטהיימר השקיע בחברה באחד מסבבי הגיוס הקודמים שלה סכום דומה, לצד הקרנות פיטנגו וג'נסיס. הזרמת הכספים הנוכחית תעמיד את סך גיוסי החברה על כ-33 מיליון דולר.

את תגובת קומסיס לא ניתן היה להשיג.

קומסיס, שמנוהלת על-ידי אלקנה בן-סיני, הוקמה ב-1995 והתמחתה בשבבי תקשורת ((Baseband) המיועדים לטלפונים. בשנת 2006 ביצעה שינוי אסטרטגי, במסגרתו מכרה חלק מפעילותה המתמקדת ברשות הדור השלישי לענקית השבבים TI, בתמורה ל-20-30 מיליון דולר. במקביל, עברה החברה לפיתוח אינטנסיבי של טכנולוגיה המיועדת לשבבי הדור הרביעי, בעיקר ה-WiMAX מבחינתה. אמנם הכסף שקיבלה קומסיס תמורת המכירה היה מכובד, אך הוא סיפק מעין מיני-אקזיט לבעלי המניות וכמעט שלא הגיע לחברה עצמה.

הקשיים בהתקדמות שוק ה-WiMAX מעמידים את החברות בתחום בבעיה, מה שגם גרם לקומסיס בחודשים האחרונים לסגור את הפיתוח שתכננה לבצע בטכנולוגיית ה-LTE המקבילה ל-WiMAX, לפטר כ-20 עובדים ולקבל החלטות על המשך דרכה.

בשנת 2009 צפויה קונסולידציה משמעותית בשוק ה-WiMAX, אך ספק אם קומסיס הייתה מחזיקה מעמד עד לרכישה, ואיזה מחיר הייתה יכולה לקבל. ההשקעה הנוכחית תאפשר לחברה שקט של עוד כמה רבעונים.

קומסיס מעסיקה היום כ-70 עובדים, לפי נתוני IVC, ולאחרונה התמנה כיו"ר החברה רמי קאליש מפיטנגו, במקום גיורא ירון שעזב.