הצעת רכש לסם זל: כ-900 מיליון דולר תמורת שיקגו קאבס

עדכון: "הוול סטריט ג'ורנל" מדווח שבעלי הטריביון הסכים להצעה של משפחת המיליארדרים ריקטס משיקגו ; 50% מהסכום ישולם במזומן בתוך 90-60 יום ; הפרמיה על השווי המוערך של הקאבס - 40%

משפחת המיליארדרים ריקטס משיקגו הגישה הצעת לרכוש את קבוצת הבייסבול שיקגו קאבס מתאגיד התקשורת טריביון שנתון בקשיים כלכליים. בהודעה רשמית שפרסמה המשפחה - שאחד מבניה פגש את אשתו לעתיד בפעם הראשונה במגרש הביתי של הקאבס - נאמר שהצעת הרכש היא לקבוצת הבייסבול, מגרשה הביתי "ריגלי פילד" ול-25% ממניות רשת הספורט האזורית של הטריביון. את ההצעה הגיש הפיננסיונר טום ריקטס, ולדבריו היא עומדת על כ-900 מיליון דולר. "הוול סטריט ג'ורנל" מדווח היום כי בעלי הטריביון, סם זל, החליט להסכים להצעה שהוגשה ביחד עם שתי הצעות נוספות. הסיבה: משפחת ריקט מוכנה להעביר חצי מהסכום במזומן בתוך 90-60 יום.

על פי דירוג "פורבס" האחרון הקאבס שווים כ-642 מיליון דולר, כך שהצעת הרכש משקפת פרמיה של כ-40% על שווי זה. לפני תחילת המשבר הכלכלי, סם זל, הבעלים של טריביון שהשתלט על הקאבס במהלך 2007, קיבל הצעות למכור את קבוצת הבייסבול לפי שוויים שנעו בין 650 מיליון דולר ל-1.3 מיליארד דולר, אך הוא דחה את כולן.

מה יקבלו הרוכשים? על פי נתוני ה-MLB (ליגת הבייסבול האמריקנית), הקאבס נהנים מכשלושה מיליון מנויים ורוכשי כרטיסים מדי שנה. אשתקד ייצרה הקבוצה הכנסות בהיקף של 214 מיליון דולר, כשהרווח התפעולי שלה הסתכם ב-21.4 מיליון דולר. הקבוצה גם מחזיקה בנדל"ן בדמות אצטדיון ה"ריגלי פילד" בן 94 השנים, ששוויו מוערך בכ-137 מיליון דולר. במקביל היא חתומה על חוזי חסות ארוכי טווח עם חברות כמו מסטרקארד, מקדונלד'ס ואקסלון, ששווים לה עוד עשרות מיליוני דולרים בשנה. בצד ההתחייבויות, שכר השחקנים של הקבוצה לעונה הבאה עומד לפי אתר ESPN על כ-107 מיליון דולר.