לקראת הטופ 16: מכבי ת"א הולכת עוד יותר עמוק לכיס

החתימה את הגארד די בראון (24, 1.83) ששיחק אשתקד בטורקיה, ופתח את העונה בוושינגטון ופיניקס מה-NBA ; בראון הוא הזר השמיני שמחתימה העונה מכבי ; הערכות: ישתכר 250 אלף דולר נטו עד סוף העונה

מכבי ת"א מצאה חיזוק לקראת משחקי הטופ 16 שייפתחו ביום חמישי הקרוב במפגש ביתי עם אלבה ברלין: הגארד די בראון (24, 1.83 מטר), שחתם הבוקר (שבת) בקבוצה ויגיע לישראל מחר. מועד החתמת הרכש ליורוליג יפקע בליל שלישי וחלון נוסף ייפתח רק בעוד כחודש. בראון הוא הזר השמיני שמחתימה העונה מכבי.

בראון סיכם אתמול את תנאיו, אולם בשל התעקשות על מספר פרטים טכניים התעכבה החתימה, כשהמשא ומתן נמשך אל תוך שעות הבוקר המוקדמות. במכבי קיבלו בין היתר את דרישת השחקן לחוזה עד תום העונה בלבד, ללא סעיף המקנה למועדון אופציה להמשך ההתקשרות גם בעונה הבאה. על פי הערכות הוא ישתכר 250 אלף דולר נטו עד סוף העונה.

במקביל, ממשיכים במכבי לחפש אחר שחקן גבוה נוסף. במהלך שלושת הימים האחרונים בדקו אנשי הקבוצה רשימה של 10 שחקנים בעמדות הפנים, חלקם משחקים בארה"ב וחלקם באירופה.

בראון, פוינט גארד שיכול לשחק גם בעמדה 2 ושמועמדותו עלתה כבר פעמיים בעבר לסדר היום, השלים ארבע עונות מלאות במכללת אילינוי למרות שהתעתד לצאת לדראפט כבר אחרי העונה השלישית. במרבית זמנו שם הוא שיתף פעולה עם דרון וויליאמס, כוכב יוטה היום.

יוטה היתה גם זו שבחרה בו בדראפט 2006 במקום ה-46 ובמדיה זכה בראון לשחק ב-49 משחקים, בהם רשם ממוצעים של 9.2 דקות, 1.9 נק' ו-1.9 אסי'. בעונה שעברה הוא נדד לטורקיה שם לבש את הגופיה של גלאטסראי. הקיץ הוחתם בראון כסוכן חופשי על ידי וושינגטון ואף הוקפץ לחמישייה הפותחת בגלל הפציעה של גילברט ארינאס. ב-17 משחקים שהספיק לשחק במדי הוויזארדס לפני ששוחרר בדצמבר הוא קלע 2.4 נק' ומסר 1.9 אסי'.

בראון עוד הספיק לרשום לאחרונה שני משחקים במדי פניקס (2.5 נק', 1.5 אס') לפני שנחתך ממנה. יש לציין כי מדובר בפשרה מבחינתו של פיני גרשון, שמאוד רצה לראות שחקן גבוה מבראון לתפקיד בעקבות העובדה שארויו, חג'ג' ושארפ (מתחת ל-1.90) משלימים קו אחורי נמוך מאוד. ייתכן שהקשיים גרמו לקבוצה להתפשר.

הוליס פרייס, ה-MVP של העונה הסדירה ביורוליג אשתקד ורכז דינמו מוסקבה של דייויד בלאט ודן שמיר, שוחרר מהקבוצה והוצע למכבי ת"א, אולם לא הוחתם, בין היתר בשל מחירו הגבוה.