פוטרתם? אתם מוזמנים לעבד זאת בעזרת כתיבת סיפורים

סדנה חדשה שואפת לסייע למפוטרים לעבד את המכה בצורה ספרותית, ולאפשר חזרה בכוחות מחודשים למעגל העבודה

מכת הפיטורים שפוקדת את המשק בישראל גורמת לרבים מהמפוטרים הטריים לערעור הסביבה המיידית הבטוחה, ולפגיעה בדימוי העצמי. כך טוענת הסופרת והמטפלת הביבליותראפית, גלי צבי וייס.

צבי וייס מציעה למפוטרים סדנה חדשה, שמטרתה לסייע להם לעבד את המכה בצורה ספרותית, ולאפשר חזרה בכוחות מחודשים למעגל העבודה.

"ביבליותרפיה ידועה כאמצעי להתמודדות עם משברים, זו שיטת טיפול, אשר בין היתר עושה שימוש בתהליכי כתיבה על מנת לעבד רגשות מודחקים", מסבירה צבי וייס. "בכתיבה יש יכולת לעורר את העולם הפנימי, לעקוף מחסומים רציונאליים ולאפשר לאדם להגיע בקלות יחסית ללא-מודע שלו, ובדרך זו להעלות למודעות את הסיבות למצוקה שלו. הבנת הסיבות בגללן המובטל מרגיש כפי שהוא מרגיש היא חלק בלתי נפרד מהדרך שלו לטפל בתוצאותיה".

"ביבליותרפיה חושפת בין השאר את היצירתיות בכל אחד, ומאפשרת לחווים אותה להביט מחדש על שלל הדרכים והאפשרויות הפתוחות עבורם", אומרת צבי וייס. "כשאדם כותב, הוא פותח נתיבים אל הפן היצירתי שבו, ועל-ידי כך, הוא מסוגל להגיע לרעיונות חדשים שהיו חסומים בפניו עד עתה. פיטורים ממקום עבודה נחווים ברוב המקרים כחוויה קשה ומטלטלת עבור המפוטר. הם מערערים לא רק את היציבות, השגרה והוודאות הכלכלית, אלא פוגעים גם בביטחון ובדימוי העצמי".

לאחרונה, וייס הוציאה לאור את ספרה השלישי 'שושן צחור', העוסק בין השאר באנשים המאבדים את מקור פרנסתם ואת כבודם. "דרך ההתמודדות בגזירת הפיטורים שונה מאדם לאדם" אומרת צבי וייס. "יש את האופטימיים המאמינים כי זו הזדמנות טובה לשינוי כיוון בחיים או למציאת מקום עבודה טוב יותר, אולם רבים אחרים, בעיקר בגילאים מבוגרים יותר, עלולים לסבול מחוסר תפקוד, פגימה בדימוי העצמי, שקיעה בדיכאון, כאשר הם חווים את האבטלה כמשתקת ומייאשת". לדברי, מובטלים אלה יתקשו למצוא את הכוחות לצאת במסע לחיפוש עבודה ללא עזרה חיצונית.