למרות פעולות החירום שננקטות - חסרים השנה 100 מלמ"ק מים

בן אליעזר: "החורף הנוכחי שחון באופן קיצוני. כמות המשקעים שירדה, וככל הנראה תרד, בחודש ינואר היא הנמוכה ביותר שנמדדה מאז החלו המדידות בארץ"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

למרות פעולות החירום שננקטות על מנת להילחם במשבר המים, עדיין חסרים השנה 100 מלמ"ק מים. כך עולה מדיון שקיימה היום (א') הממשלה בנושא.

שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, עדכן את שרי הממשלה כי כמות המשקעים בחודש ינואר היא הנמוכה ביותר בשנים האחרונות. "לצערי מצבנו לא רק שלא השתפר, אלא מסתמן כי מצבנו הולך ועוד מחריף", אמר בן אליעזר. "החורף הנוכחי, עד למועד זה - אמצע ינואר, שחון באופן קיצוני. כמות המשקעים שירדה, וככל הנראה תרד, בחודש ינואר היא הנמוכה ביותר שנמדדה מאז החלו המדידות בארץ".

מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני, הציג בישיבה את נתוני ההיצע והביקוש במשק המים. לדבריו, נפח המים הזמינים בכנרת צפוי לעמוד על 45 מלמ"ק השנה, לעומת 328 בשנים 2006-2007. "כמות המשקעים שירדה עד כה מהווה כ-45% מחציון המשקעים לתקופה זו, בעיקר באזורי הכינרת וההר. צריכת המים, לאור מיעוט הגשמים, גבוהה מהצפוי". לדבריו, "ההסתברות לחורף כה שחון, לאחר סדרה של ארבע שנים שחונות, אפסית".

שני אמר עוד כי תוכנית החירום של הרשות הממשלתית למים ולביוב, שנועדה להוציא את משק המים מן המשבר הקשה שבו הוא מצוי, אמנם מיושמת, אך היא אינה מספיקה. "בימים אלו אנו שוקדים על תכניות חירום נוספות, בשיתוף משרדי ממשלה נוספים, על מנת להתמודד עם הבצורת המחריפה", אמר.