מנכ"ל פורד: התוכנית של אובמה תוביל להתאוששות במכירות הרכב

[למדור שוקי עולם] אלן מולאלי: "אנחנו לא צריכים ללוות כספים נוספים. יש לנו די נזילות למימון תוכנית הארגון מחדש שלנו, ופירושו של דבר הוא שהחברה שלנו במצב טוב יחסית"

אלן מולאלי, מנכ"ל יצרנית הרכב האמריקנית פורד אמר אתמול (שבת) כי לחברה "יש מספיק נזילות למימון תוכנית הארגון מחדש, ולמרות השפל העמוק במכירות הרכב, פורד עדיין לא זקוקה להלוואות ממשלתיות".

מולאלי דיבר עם כתבים שבאו לסקר את הכנס של ההתאחדות הארצית של סוכני הרכב. "אנחנו לא צריכים ללוות כספים נוספים. יש לנו די נזילות למימון תוכנית הארגון מחדש שלנו, ופירושו של דבר הוא שהחברה שלנו במצב טוב יחסית", אמר מולאלי.

יריבותיה האמריקניות של פורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר, קיבלו בדצמבר אישור להלוואות ממשלתיות בשווי כולל של 17.4 מיליארד דולר כדי למנוע את קריסתן. פורד ביקשה גישה לקו אשראי בסך 9 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי של ארה"ב, אך לא ביקשה הלוואות. וושינגטון עדיין לא השיבה לבקשתה של פורד.

מולאלי אמר שמצבה של פורד טוב יותר ממצב יריבותיה, מכיוון שב-2006 היא לוותה יותר מ-23 מיליארד דולר, שהבטוחות כנגדם היו מרבית נכסי החברה, כולל הלוגו הכחול המפורסם שלה.

מולאלי אמר כי בינואר מכירותיה של כל תעשיית הרכב בארה"ב היו דומות למכירות בדצמבר 2007, שבו צנחו המכירות ב-36% לעומת החודש המקביל ב-2006, והסתכמו ב-10.3 מיליון יחידות. בפורד מעריכים שחבילת התמריצים הכלכליים שמקדם הנשיא אובמה תוביל להתאוששות במכירות הרכב החל מהמחצית השנייה של השנה.

כמו כן דבקה פורד בתחזיתה שמכירות הרכב בארה"ב יגיעו השנה ל-12-12.5 מיליון יחידות. התחזית נמצאת בטווח העליון של הציפיות הנוכחיות. תחזיות האנליסטים למכירות הרכב בארה"ב ב-2009 נעות בין 10.1 ל-12.5 מיליון יחידות.

"עכשיו, שהכול מתוכנן במדיניות הפיסקלית והמוניטרית, אני חש בנוח עם ההערכה שבמחצית השנייה של השנה נוכל להתחיל לחולל תפנית במצב", אמר מולאלי.