המשטרה ממליצה: להעמיד לדין את אלי מויאל ובכירים בעיריית שדרות בחשד למירמה

מויאל, ראש העיר שדרות לשעבר, חשוד כי מסר עבודות שלא כדין לקבלנים מקורבים ; במסגרת הפרשה, שנחקרה בשלוחה הדרומית של היחידה הארצית לחקירות הונאה, נחקרו למעלה מ-100 עדים וחשודים ונאסף חומר רב

המשטרה סבורה כי יש תשתית ראייתית מספקת להעמדתו לדין של ראש העיר לשעבר של שדרות, אלי מויאל, בחשד לעבירות של מירמה והפרת אמונים, קבלת דבר במירמה ועבירות נוספות מתחום טוהר המידות, ייתכן שגם קבלת שוחד. החשד: מויאל מסר עבודות שלא כדין לקבלנים מקורבים.

במסגרת הפרשה, שנחקרה בשלוחה הדרומית של היחידה הארצית לחקירות הונאה, נחקרו למעלה מ-100 עדים וחשודים ונאסף חומר רב.

המשטרה סבורה כי קיימת תשתית ראייתית לביצוע עבירות לכאורה גם מצד בכירים נוספים בעירייה ומעורבים נוספים שאינם עובדי עירייה. חומר החקירה הועבר לפרקליטות מחוז דרום, לעיון והכרעה.

החקירה נפתחה ב-2007 בעקבות תחקיר של ערוץ 10. על-פי החשד, מויאל מסר לכאורה פרויקטים לקבלנים בלא מכרז, והעניק תקציבים וחוזים מנופחים למקורביו על חשבון תקציבי מיגון ושיקום שדרות. כן נחקר חשד כי מויאל שיחד חברות כדי שיפסידו במכרזים בתמורה לקבלת פרויקטים אחרים.

לפי התחקיר, מויאל חשוד במסירת עבודה וזירוז מכרזים בעבור חברת "אסום", שנבחרה לבצע את עבודות המיגון בשדרות, כאשר אחיו, עו"ד מוטי מויאל, משמש כפרקליט החברה. כן נבדקו שהועברו לחברה עבור עבודות צביעה שאינן קשורות לנושא המיגון.

מהתחקיר עלה עוד כי מויאל ביקש פטור ממכרזים לפרויקטים דחופים שיצילו חיים, העניק אותם רק לאותה חברת אסום, אולם גם כעת ביצועם מתעכב. כ-100 מיליון מתוך 300 מיליון שקל שהוזרמו לשדרות בשנים האחרונות נועדו לשיקום ומיגון העיר.