מסחר מרתק בוול סטריט

קרב קשוח מתנהל בין הקונים למוכרים כך שכפרשנים אנחנו יכולים להתלהב מהמשחק, לפרשן אותו, אבל לזכור שקשה מאוד להתנבא על התוצאה...
לפני הפעמון: לקראת פתיחת שבוע המסחר בבורסות ניו יורק

נתחיל את הפרשנות עם שני האינדיקטורים החשובים שאנחנו עובדים איתם, ה-BPI וה-VIX.

ה-BPI המייצג את מצבן המצרפי של מניות ה-S&P 500 ירד לאחרונה מאזור ה-70 שנחשב לאזור של תפנית מעליה לירידה והוא עדיין נמצא במגמת ירידה. המשמעות היא שיותר מניות עברו למצב דובי על פי תרשים ה-X ו-O. בשבוע הקרוב יכולה להיווצר ל-BPI תמיכה ממנה הוא יחזור לעלות. אנחנו נעקוב אחריו מקרוב אבל כל עוד אין תמיכה, המוכרים שולטים בזירה.

ה-VIX CBOE SPX Volatility Index , מדד הפחד, המשיך גם הוא להיות בין גבולות התמיכה וההתנגדות כאשר בסך הכל, ניכרת בלימה של הפחד. מהלך של ה-VIX מתחת ל-45 יחשב סימן מהותי להתרחקות אמוציונאלית של המשקיעים והסוחרים מ-2007-2008.

השורה התחתונה ביחס לשני המדדים היא שהם משקפים מצב גבולי, עם נטייה לכיוון של המוכרים. עליה של ה-BPI וירידה של ה-VIX יחשבו סימן חיובי מאוד לשוק. יש לעקוב אחריהם מעקב משולב והדוק.

דרך אגב, ה-BPI של הנאסד"ק גם יורד אבל במקרה שלו הוא החל לרדת מ-46 ולא מ-70 ולכן הירידה נחשבת תיקון בלבד. המשמעות היא שהיה ויהיה מהלך עליה, פוטנציאל העליה של הנאסד"ק יהיה גבוה יותר.

עכשיו נחזור לזירה, לגרף של ה-S&P500. בשלב זה ניתן לאמר כי למרות המסחר ביום שלישי ולמרות המהלך מתחת ל-850, הקרב לא הוכרע והקונים נלחמים. חלק לא מבוטל מהאינדיקטורים הטכניים תומך בעלייה. גבולות הזירה הם 800-850. מהלך מעל 850 ילמד על סיכוי לעליה משמעותית. מהלך מתחת ל-800 ילמד על שבירה של הקונים. "האינטואיציה הטכנית" מלמדת על כך שהסיכוי לעליה, עליו אנחנו מדברים כבר שבועיים ויותר, עדיין תקף. עכשיו צריך להמשיך ולצפות במשחק. נצטרף לקונים או אחרי פריצה של 850 או מעל 820 עם הגנה מתחת ל-800. למוכרים נצטרף מתחת ל-800.