ההתקפה הטובה ביותר היא ההגנה

רוצים להרוויח כסף? התחילו לחסוך. כך תוכלו לעשות זאת

בכל ערב רוקנו את ארנקיכם מהכסף הקטן הנמצא בהם, שלושה, חמישה או עשרה שקלים, ושימו בצד. עד סוף השנה הסכום המצטבר יכול להגיע לאלפי שקלים

מוזיאון ישראל. כאשר אתם מרגישים צורך לבזבז, הוציאו את הכסף על משהו שיעניק לכם סיפוק מתמשך

אלפי שנים של אבולוציה עיצבו את האדם לשמירה עצמית, אולם הדבר אינו נכון בכל הנוגע לשמירת עושרו. אמנם ישנם חוסכים טבעיים המצליחים לחסוך 30% מהכנסתם, אולם כל היתר חוסכים בממוצע 4% מההכנסה, כך לפי מחקרים שנערכו לאחרונה.

להלן מספר עצות שיעזרו למי שמעוניין לחסוך אך מתקשה לעשות זאת.

ראשית, החביאו את הכסף לפני שאתם משתמשים בו. כאשר כסף שאינכם צריכים באופן מיידי נכנס לחשבון הבנק שלכם, הפקידו אותו מוקדם ככל האפשר בתוכנית חסכון או באפיק השקעה אחר, וכך תימנעו מהפיתוי לבזבזו.

דרך נוספת להגדלת החיסכון מיועדת למי שמשלם משכנתא, או קנה רכב בתשלומים - כאשר תשלום החוב מסתיים, אל תפסיקו לשלמו, פשוט החליפו את המוטב. במקום לשלם לבנק העבירו מעתה את התשלומים החודשיים לתוכנית החיסכון או הפנסיה שלכם. ומה בנוגע לכסף הקטן שבכיסכם? בכל ערב רוקנו את ארנקיכם מהכסף הקטן הנמצא בהם, שלושה, חמישה או עשרה שקלים, ושימו בצד. עד סוף השנה הסכום המצטבר יכול להגיע לאלפי שקלים.

לצד הגברת החיסכון, הגבילו את יכולת ההוצאה - המעיטו ככל האפשר בשימוש במכונות למשיכת מזומנים. נסו לשער מראש לכמה כסף מזומן תזדקקו במשך השבוע, ומישכו אותו בתחילת השבוע.

ומה בנוגע לבזבוז מדי פעם? כאשר אתם מרגישים צורך לבזבז, הוציאו את הכסף על משהו שיעניק לכם סיפוק מתמשך - ספר, דיסק, ארוחה, או ביקור במוזיאון. עירכו רשימה של הדברים המסבים לכם אושר, וכאשר אתם חשים בדחף להוציא כסף הוציאו אותה מכיסכם, ובחרו באחד מהם.