מועצת הכבלים והלוויין בוחנת שוב הקמת ערוץ חדשות ייעודי

כבר בשנת 2000 פרסמה המועצה מכרז לערוץ חדשות, אך המפעיל שזכה בו לא התחיל בשידורים - ורישיונו נשלל

אחרי הערוץ הערבי, מועצת הכבלים והלוויין החליטה כעת על בדיקה מחודשת להקמת ערוץ טלוויזיה ייעודי לשידור חדשות. במועצה מציינים כי לאחרונה הביעו מספר משקיעים עניין בהפעלת ערוץ כזה. בעקבות פניות אלה החליטה המועצה לבדוק את היתכנות הערוץ ואת יכולתם של המתעניינים לעמוד בדרישות להפקתו, כמו גם לבדוק דרכים להגברת הכדאיות הכלכלית של הערוץ בהשוואה למכרז הקודם.

יתכן, כי עניין זה עלה בעקבות חוסר הוודאות באשר לעתיד ערוץ 10, כשאחת האופציות שעלו היא הפיכתו לערוץ חדשות.

ההחלטה בעניין תתקבל על-ידי המועצה בעוד מספר שבועות, בתום בדיקה שתיעשה הן על-ידי יועץ כלכלי והן על-ידי יועץ תוכן, שזהותם טרם נקבעה. שניים מהמתעניינים היו מעורבים בצורה זו או אחרת במכרז הקודם, אולם אין מדובר בבעלי מניות אלא באנשי מקצוע שמביעים גם עתה עניין ובכוונתם לנסות ולגייס קבוצת משקיעים לשם כך.

יו"ר המועצה, ניצן חן, אמר כי "ערוץ ייעודי לשידור חדשות חיוני מאוד לכלל אזרחי המדינה, ויוכל לספק מענה מיידי לסיקור אירועי חדשות 24 שעות ביממה. המלחמה האחרונה בעזה והמשבר הכלכלי בעולם הוכיחו את נחיצותו של ערוץ חדשות במתכונת CNN".

כזכור, במהלך שנת 2000 פרסמה המועצה מכרז לערוץ טלוויזיה ייעודי לשידור חדשות. חברת חדשות ישראל (טי.אי.אן.סי) קיבלה רישיון, לאחר שזכתה במכרז, ואולם רישיונה נשלל על-ידי המועצה מאחר שלא התחילה בשידורים בהתאם לרישיון.

במועצה מציינים עוד, כי ההיתכנות הכלכלית להקמת ערוץ ייעודי לשידור חדשות הינה גבוהה יותר מבחינת המשקיעים, בהשוואה לשאר הערוצים הייעודיים.

על אף לא מעט קשיים כלכליים איתם נאלצים להתמודד שני הערוצים הייעודיים, ערוץ 9 הרוסי וערוץ המוזיקה 24 שנרכש לאחרונה על-ידי קשת, במועצה החליטו לבחון מחדש פרסום מכרזים לשני ערוצים ייעודיים נוספים - ערוץ חדשות וכן ערוץ ייעודי בשפה הערבית. בשני המקרים מדובר במכרזים חוזרים, שכן לאחר זכייה של הקבוצות במכרזים הראשונים, שפורסמו כבר לפני מספר שנים, בסופו של דבר הזוכים במכרז בחרו שלא להקים את הערוצים, כל אחד וסיבותיו הוא.