בלי פתקים לבנים בקלפי: אתר חדש מתיימר לסייע למתלבטים ולאלה שמתעצלים ללמוד את המצע הפוליטי של המפלגות

האתר בא לעזרתם של אלה שמעוניינים לממש את זכות הבחירה שלהם ; וגם: Jinni רוצה להציע למשתמשים המלצות בתחום הסרטים וסדרות הטלוויזיה, אשר מסתמכות על טעמם האישי

1 מצפן פוליטי

אין צורך יותר בפתק לבן? הבחירות בישראל מתקרבות, ובדומה לכל מערכת בחירות שמתקיימת בישראל בכל שנתיים בממוצע, יש אזרחים שלא מצליחים להחליט לאיזה חלק במפה הפוליטית הם שייכים. לשם כך הקים המכון הישראלי לדמוקרטיה אתר חדש, שמתיימר לסייע למתלבטים ולאלה שמתעצלים ללמוד את המצע הפוליטי של המפלגות, אך מעוניינים לממש את זכות הבחירה שלהם. תחילה מבקש האתר מהגולשים לענות על סדרת שאלות, שבמסגרתה עליהם להקליד מהי העמדה שלהם בנוגע לסוגיות שונות, החל מכלכלה דרך דת וכלה בביטחון, ולאחר מכן להביע את עמדתם כלפי המנהיגים של המפלגות הגדולות. לאחר שענו הגולשים על השאלות, האתר משקלל את התוצאה, מציג אותה על פני מצפן ויזואלי, ומנתח את מידת ההתאמה שבין הגולש ובין המפלגות השונות.

2 מה אתה עושה בבוקר?

בעידן הווב 2.0, שבו כל משתמש מעדכן את שורת הסטטוס האישית שלו בפייסבוק, מדרג כתבות ב-Digg, ושולח הודעות בטוויטר, כל גולש מן השורה הוא סוג של יצרן תכנים. אולם, כפי שסופרים סובלים ממחסום כתיבה, גם המשתמש הפשוט לא תמיד שופע בתכנים חדשים, ובדיוק עבור המקרים הללו נוסד האתר החדש Plinky.

האתר מציע שירות פשוט למדי - בכל יום הוא מעלה רעיון חדש במטרה להפיק ממנו תגובות מצד המשתמשים, ובכך לסייע להם ביצירת תוכן חדש. את התוכן החדש יכולים המשתמשים להעתיק אותו לבלוג האישי או לשירותי ווב 2.0 אחרים.

3 ספריית וידיאו מקוונת

אתרי המלצות המותאמים למשתמש באופן פרסונלי נחשבים לאחד מהטרנדים שעתידים ללוות את הגולשים ב-2009, ו- Jinni מכוון לתחום הסרטים וסדרות הטלוויזיה ורוצה להציע למשתמשים המלצות בתחום, אשר מסתמכות על טעמם האישי. האתר מכיל מעל ל-2,000 "ג'ינים", שמתארים עלילות, אווירה, סטייל, מוזיקה ומאפיינים נוספים, במטרה ליצור מאגר ידע תוכני נרחב. המשתמשים בוחרים את הסוגים המועדפים עליהם והמנוע הפנימי שבאתר מציע להם תכנים רלבנטיים. כותרי הסרטים והתוכניות מאונדקסים באתר באמצעות תגיות סמנטיות אשר מוצמדות למשתמש ולתכנים, ויזמי האתר מאמינים כי שילוב של אלגוריתם ובחירה אנושית הוא הפתרון המושלם למציאת התוכן המתאים. אתר נוסף שמציע שירות דומה הוא clerkdogs.