אסיה ננעלה בעליות חדות: הניקיי זינק ב-4.9% - העלייה היומית החדה ביותר מזה 6 שבועות; סידני טיפסה ב-3%

[למדור שוקי עולם] הונדה הודיעה על כוונתה להגדיל את ייצור כלי הרכב בסין ב-20% ; הבנק המרכזי של הודו הותיר את הריבית המרכזית על 6% ; נומורה הולדינגס דיווחה על הפסד של 3.8 מיליארד דולר ברבעון האחרון

מדד ניקיי של טוקיו הציג היום את העלייה היומית החדה ביותר מזה שישה שבועות, בהמשך לנעילה החיובית אמש בוול סטריט, ובהובלת יצרנית כלי הרכב הונדה, שהודיעה על הגדלת ייצור כלי הרכב בסין ב-20% ב-2009.

הבורסות של סין, הונג קונג, דרום קוריאה, סינגפור וטייוואן סגורות היום לרגל חגיגות שנת השור. השווקים של סין וטיוואן יחזרו לפעילות רק ב-2 לפברואר.

ממשלת יפן עשויה להזרים הון לחברות שונות באמצעות קרנות ציבוריות תמורת מניות. התוכנית עדיין נמצאת בתהליכי גיבוש. כך מסר דובר של משרד המסחר היפני.

בורסת סידני סיימה בעליות חדות בהובלת מניות הכרייה ועל רקע שיפור במדד אמון העסקים של נשיונל אוסטרליה בנק (NAB).

מדד ניקיי, המדד המוביל של בורסת טוקיו ננעל אתמול (ב') בירידה של כ-0.8% ל-7,638 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-28 לאוקטובר.

מדד ניקיי 225 של טוקיו טיפס ב-4.9% ל-7,682 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 עלה ב-3% ל-3,342 נקודות ; מדד סנסקס 30

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.55% ביחס למטבע היפני ל-88.49 ין לדולר.

בזירת המאקרו

מדד המחירים ליצרן (PPI) האוסטרלי שהתפרסם הלילה היה גבוה מהצפוי ברמה של 1.3% לעומת צפי של 0.4%.

הבנק המרכזי של הודו (RBI) הותיר את הריבית המרכזית על 6%, כשהוא ממתין לתוצאות הפחתות הריבית הרצופות בהן נקט מאז אמצע אוקטובר.

מדד אמון העסקים באוסטרליה של NAB עלה ב-10 נקודות ל 20- נקודות בדצמבר. מדד העוקב אחרי התנאים העסקיים בשוק עלה ב-11 נקודות ל 6- נקודות.

מניות בכותרות

נומורה הולדינגס , חברת הברוקרים הגדולה ביותר ביפן, דיווחה על הפסד של 3.8 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2008, כתוצאה מרכישת מניות ליהמן ברדרס. מדובר ברבעון הרביעי ברציפות בו מדווחת החברה על הפסדים.

הונדה , יצרנית כלי הרכב השנייה בגודלה ביפן הודיעה על כוונתה להגדיל את ייצור כלי הרכב בסין ב-20%, בשל צפי לעלייה בביקושים לרכבים יעילים בצריכת דלק. טויוטה , יצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם, צפויה להקטין את היקף ייצור כלי הרכב ב-20% ל-6.5 מיליון רכבים ב-2009, לעומת 8.2 מיליון כלי רכב בשנה שעברה.

מניות חברות הספנות מיטסואי OSK ו-קוואסקי קיסאן ריכזו עניין על רקע עליית מדד Baltic Dry העוקב אחרי עלויות ההובלה הימית ברחבי העולם. המדד עלה במשך חמישה ימים ברציפות לאחר תקופה ארוכה של קיפאון.

מניות הכרייה והאנרגיה, BHP ביליטון , ריו טינטו ו-וודסייד פטרוליום ריכזו עניין על רקע עליית מחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס עולה ב-1.14%, במסחר האלקטרוני, ל-46.25 דולר לחבית.