הדיסנילנד הסיני יוצא לדרך בהשקעה של 3.6 מיליארד דולר

[למדור שוקי עולם] הפארק יהיה "פארק נושא" (Theme park) והוא ייבנה באמצעות מיזם משותף של וולט דיסני עם הממשלה המקומית, בחלוקה של 43% לוולט דיסני והיתר לממשלה

החל משנת 2014 גם ילדי סין יוכלו לבלות בפארק שעשועים דוגמת דיסנילנד. על פי דיווחים, לאחר שנים של דיונים חברת וולט דיסני ועיריית שנחאי הגיעו להסכמה בעניין. וולט דיסני תבנה את הפארק בהשקעה של 24.4 מיליארד יואן (3.6 מיליארד דולר), והוא ישתרע על פני 10 קמ"ר, כשבשלב ראשון ייבנו 1.5 קמ"ר מתוכו.

וולט דיסני האמריקנית נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 38.2 מיליארד דולר, והיא חלק ממדד הדאו ג'ונס. הפארק יהיה "פארק נושא" (Theme park) והוא ייבנה באמצעות מיזם משותף של וולט דיסני עם הממשלה המקומית, בחלוקה של 43% לוולט דיסני והיתר לממשלה. זאת, בדומה להסדר בפארק שנבנה בהונג קונג. הפארק בהונג קונג משך אליו 14.5 מיליון מבקרים מאז שנפתח ב-2005, ולמרות המשבר הכלכלי ההכנסות מהפארק ממשיכות לצמוח בהתמדה. "העסקים שלנו ממשיכים לגדול, ומתחילת אוקטובר חווינו צמיחה דו-ספרתית", אמר ביל ארנסט, מנהל הפעילות של וולט דיסני באסיה, שחגג בפארק בהונג קונג את ראש השנה הסיני. "ברור שיש האטה עולמית ואנחנו מודעים אליה, אך אנחנו ממשיכים בתוכניות שלנו".

הפארק בשנחאי יהיה הראשון מסוגו בסין, והוא יצטרף בכך לפארקים נוספים של דיסני ברחבי העולם, בהם בפלורידה ובפריס. בישראל אין אמנם פארק כזה, אך גם בארץ יש לוולט דיסני פעילות, ואתמול דווח שקרן ההשקעות שמרוק, זרוע ההשקעות של דיסני העולמית בישראל, רוכשת 25% מחברת ליאו לינאו סינמה, מפעילת מתחם הסינמה סיטי, לפי שווי של 300 מיליון שקל.