הפועלים בודק אופציות לרכישת הפעילות בתורכיה של בנק מילניום הפורטוגזי

כיום אין לפוזיטיף היתר לכך מהפיקוח על הבנקים בתורכיה ; מנכ"ל פוזיטיף הוא חסן אקצ'קילולו

בנק הפועלים בניהולו של צבי זיו, בודק אופציות לרכישת הפעילות בתורכיה של בנק מילניום (MILLENNIUM Banco Comercial Português) הפורטוגזי. אחת האפשרויות היא לאחד את פעילות מילניום בתורכיה ( MILLENNIUM AS) לתוך בנק פוזיטיף שבבעלות הפועלים, על מנת לאפשר לפוזיטיף לקבל פיקדונות מהציבור.

כיום אין לפוזיטיף היתר לכך מהפיקוח על הבנקים בתורכיה. מנכ"ל פוזיטיף הוא חסן אקצ'קילולו. יו"ר הפועלים הוא דני דנקנר.

מקור יודע דבר הדגיש כי מדובר בבדיקה בלבד וכי קיימות לבנק הפועלים גם חלופות אחרות לפתור את בעיית ההיתר לקבלת פיקדונות. בהפועלים מחכים להיתר זה מאז רכש הבנק את פוזיטיף בשנת 2006. רכישת מילניום טרם עלתה לדיון בדירקטוריון בנק הפועלים. יצוין כי המשבר העולמי גרם לירידת מחיריהם של בנקים בשווקים מתעוררים כך שמכפילי ההון בהם נערכו עסקאות בעבר ירדו מאוד.

בנק מילניום BCP הפועל מעבר לפורטוגל גם בפולין, רומניה, תורכיה, קנדה ומקאו הודיע לאחרונה כי בכוונתו להתמקד בעסקי הליבה שלו ולכן הוא מתכוון למכור את פעילותו בתורכיה. פעילות זו שהחלה בשנת 2003 כוללת 16 סניפים בבנקאות קמעונאית ועסקים קטנים (SME), כאשר 12 סניפים נמצאים באיסטנבול ועוד 3 באנקרה, הבנק מתמחה בייעוץ פנסיוני.

פועלים רכש את פוזיטיף בשנת 2006 ומחזיק בו 65% כאשר יתרת המניות בידי
בעל השליטה הקודם בבנק, הליט צ'ינגלולו. פוזיטיף רכש בשנה שעברה מידי משפחת צ'ינגלולו את השליטה בבנק DKB בקזחסטן. לאחרונה נסוג הפועלים מכוונותיו לרכוש בנקים ברוסיה ובאוקראינה זאת לאור המשבר הכלכלי ובעידוד בנק ישראל.

פוזיטיף סיים את תשעת החודשים הראשונים של 2008 עם רווח של 18 מיליון דולר, עליה של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה. ייסוף השקל גרם לכך שתרומת פוזיטיף לרווחי הפועלים היתה שלילית בסך 52 מיליון שקל. השקעת בנק הפועלים בפוזיטיף עד כה הסתכמה ב-964 מיליון שקל.