יהלומנים: בנק איגוד חייב אותנו בריביות מופקעות במיליוני דולרים, בניגוד להסכם

היהלומנים אורי ואבנר חיימוב, בעלי חברת יהלומי דלתא, טוענים כי במשך השנים סמכו לחלוטין על הבנק ולא בדקו את חישובי הריבית לאור יחסי האמון העיוורים ששררו ביניהם

היהלומנים אורי חיימוב ואבנר חיימוב (לשעבר סגן נשיא הבורסה ליהלומים), בעלי חברת יהלומי דלתא, טוענים כי בנק איגוד חייב את חשבונם בריביות יתר העשויות להגיע גם למיליוני דולרים, וזאת בניגוד למוסכם. הדברים נכתבו בבקשת רשות להתגונן שהגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כנגד תביעת בנק איגוד נגדם.

יהלומי דלתא (ויהלומי אבנט שסיימה את פעילותה) ניהלו במשך 40 שנים עסק בעל פעילות כלכלית עניפה בתחום ליטוש וסחר יהלומים. החברה טוענת כי במשך השנים סמכה לחלוטין על הבנק ולא בדקה את חישובי הריבית, לאור יחסי האמון העיוורים ששררו ביניהם. במהלך 2008, לטענתה, עקב שינויים פרסונליים בבנק איגוד, החליט הבנק לדרוש מדלתא פירעון מיידי של האשראי שניתן לה במשך שנים. חובה עמד אז על כ-10 מיליון דולר.

איגוד סירב לפרוס את החוב ופתח בהליכי כינוס נכסים. באמצעות עו"ד דוד ששון טוענים בני הדודים חיימוב, כי פנו לחברת שגיא חישובי ריבית, שבדקה את החשבונות באופן חלקי וגילתה כי הבנק לא חישב את הריבית לפי השיעור שסוכם - לייבור 1% (הריבית הנמוכה ביותר בבנק בחשבונות דולריים), אלא לפי לייבור 2.5%.

לדבריהם, שגיא לא יכלה להשלים את חישוביה בשל היעדר דפי חשבון מהעבר. חלק מהמסמכים נמסרו בעקבות פנייה לבית המשפט, אך מסירת חלקם נדחתה למועד מאוחר יותר.

בינתיים ניהלו דלתא ואיגוד משא-ומתן לפשרה, ובשל כך נדחתה הפקת יתר המסמכים החסרים. לאחר שהמשא-ומתן לא צלח, טוענים החיימובים, סירב הבנק למסור את המסמכים החסרים.

לדבריהם, מחישובי שגיא עולה שהנתונים החסרים במסמכים עשויים להצביע על חיובי ריבית יתר של מיליוני דולרים ולהביא לדחיית התביעה. (ת.א. 1873/08).