מיומנו של איש היי-טק: טיסה לחו"ל כתוכנית ריאליטי - למה הם מתכוונים באמת?

כלכל: "מיד נתכבד להגיש לכם ארוחה חמה" ; תרגום: "מיד" - 40 דקות; "נתכבד להגיש" - נדחוף לכם באגרסיביות מגש אוכל; "ארוחה" - הדברים האלה שארוזים בצלופן ומזכירים אוכל

שוב אני באחת מהטיסות הבלתי נגמרות, אלו שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי ומחייהם של היי-טקיסטים רבים. אין לי מושג לאן אני טס ומתי אני חוזר. כל המטוסים נראים לי אותו דבר, כל הדיילים זהים, כל נמלי התעופה דומים ולי כבר יש צורה של מושב. היום יום שלישי, אז כנראה שאני מגיע לאיטליה.

הרוטינה ידועה וצפויה: הכלכל הראשי יישא דברים, אחר-כך הקברניט יגיד "דלתות לאוטומט", אחר-כך הוראות בטיחות, ובחזרה לקברניט לנאום פתיחה והסבר על הטיסה. מה שחסר לי זה רק תוכנית ריאליטי בהשתתפותי שמתרחשת בתוך מטוס בטיסה אינסופית של שלושה חודשים. אם זו הייתה תוכנית ריאליטי באמת, בטח היינו יכולים לשמוע מה חושבת כל אחת מהדמויות על המתרחש, לעומת מה שנאמר באמת.

דיילת: "ברוכים הבאים! אנחנו שמחים לארח אתכם בטיסתנו מספר 123 למילאנו" (שמחים? אני הרוסה מעייפות, חבר שלי זרק אותי מהלופט שלו אתמול, נמאס לי ממשכורת הרעב שלי בחברה האידיוטית הזו. ואתם הנוסעים - עדיף שהייתם נשארים בבית).

קברניט: "שלום לנוסעים, כאן הקברניט יהושע בן-יהושפט הגושני, אנו מתנצלים על עיכוב בהמראה עקב תנאי מזג אויר בנתיב הטיסה. אנו מספר 5 בתור להמראה". (שלום לנוסעים, השם המקורי שלי הוא מייק לבקוביץ' אבל זה השם שנתנו לי בקורס טיס. סופת השלגים באוזבקיסטן לא נמצאת בנתיב הטיסה שלנו וממש לא קשורה לעיכוב. אנחנו מספר 5 כי איבדנו את ה-Slot שלנו אחרי שאיחרנו בסגירת הטיסה).

"מיד" - 40 דקות

דיילת: "את הוראות הבטיחות תמצאו בגב המושב שלפניכם, אנא קראו אותן בעיון" (12 שנים אני דיילת, ועוד לא פגשתי דביל אחד שקרא את ההוראות).

דיילת: "כל נוסע שיפר את הוראות הבטיחות - ייענש במלוא חומרת הדין" (את הסעיף הזה הכנסנו במיוחד עבורכם, נוסעינו הישראלים, רק בשביל להזכיר לכם שאסור לעשן בשירותים, אסור להסתובב כששלט הידוק החגורות דלוק, ואסור לעמוד, להוציא את תיק היד מלמעלה ולרוץ קדימה לדלת היציאה בזמן שהמטוס נוחת).

דיילת: "מתחת למושב תוכלו למצוא את חליפת ההצלה שלכם. זהו צינור ניפוח האוויר, למקרה שלחץ האוויר בחליפה ירד. וזהו אור מהבהב אשר יידלק בשעת חירום" (אהממ).

כלכל: "מיד נתכבד להגיש לכם ארוחה חמה" ("מיד" - 40 דקות. "נתכבד להגיש" - נדחוף לכם באגרסיביות מגש אוכל. "ארוחה" - הדברים האלה שארוזים בצלופן ומזכירים במרקם ובצבע אוכל אמיתי).

כלכל: "הקברניט הדליק את השלט המורה לחגור את חגורות הבטיחות. הנכם מתבקשים לחזור למושבכם, להישאר ישובים ולחגור את חגורת הבטיחות עד אשר השלט ייכבה" (בגלל נוסעינו שעומדים במעברים, עושים רעש ומפריעים לדיילות לעבור, אין לנו אפשרות להגיש את הארוחה. לפיכך ביקשתי מיהושע הקברניט שידליק את השלט ולכבות אותו אחרי שנסיים).

כלכל: "ברוכים הבאים לרומא, זה עתה נחתנו בשדה התעופה פיומיצ'ינו והשעה כאן 9:10 בבוקר. אנו יודעים כי יש לכם אפשרות בחירה ומודים לכם שבחרתם בנו לטיסתכם" (לכולכם סוכנות הנסיעות סידרה שוב את הטיסה הכי זולה. ברור לנו שאין לכם ברירה, אנחנו הכי זולים בקו הזה).