נשיא צרפת סרקוזי אישר לנועם שליט באופן רשמי: "גלעד בחיים"

נועם שליט: "אני מבין שיש תזוזה; צריך לזכור שהשחקנים הראשיים במשחק הזה הם חמאס וישראל, ובכל זאת צרפת יכולה לדחוף במידה רבה מאחורי הקלעים" ; "קיבלנו אישור מארמון האליזה שהמכתב שכתבנו הגיע לגלעד"

ביום שישי האחרון קיבל נועם שליט, אביו של גלעד החייל החטוף, טלפון מארמון האליזה ונקרא לפריז לפגישה עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. זו הפעם השלישית שקורא סרקוזי לשליט לפגישה אישית באליזה.

במהלך השבוע שעבר ביקר סרקוזי במזה"ת ונפגש עם הנשיא אסד בדמשק. היום הוא חוזר עם מסר עבור נועם שליט, אביו של החייל החטוף ואומר "אנחנו מחוייבים להחזיר את גלעד".

לאחר שיצא נועם שליט מהפגישה אמר ל"גלובס": "הנשיא זימן אותי לפגישה בארבע עיניים. אני לא יכול לפרט את הפרטים המדוייקים. הנושא מסובך, הפרטים רגישים אבל יש תקווה להתקדמות".

סרקוזי ידע לומר לך מה מצבו של גלעד?

"הוא לא ידע לומר את מצבו המדוייק אבל אנחנו מקווים שהוא בסדר ושהדברים יתקדמו. הוא קיבל אותי בהרבה הומניות ואני מודה לו על כך שהוא פועל לטובת השלום ולטובת שיחרור בני".

יצאת מהפגישה הזו עם תקווה חדשה?

"היום יש לי קצת יותר תקווה. אני מקווה שאחרי הפגישה הערב הדברים יתקדמו. לא למדתי שום דבר חדש, אבל אני יודע שהנשיא עובד על הנושא חזק. עד שהדברים לא גמורים הם לא גמורים. כבר היו לי תיקוות ואכזבות, יש עכשיו איזושהי תקווה חדשה אבל עדיין מוקדם לומר".

סרקוזי פירט לך מה בדיוק הוא עושה?

"הנשיא אמר שהוא עובד קשה על הנושא, הדברים רגישים מידי".

יש לך חדשות מגלעד?

"לא, אין חדשות. אך סרקוזי יודע שגלעד בחיים. קיבלנו אישור שהמכתב שכתבנו הגיע לגלעד, האישור הגיע מארמון האליזה".

האם העברת לגלעד דבר נוסף באמצעות הנשיא?

"הפעם לא העברתי לגלעד דבר. הנשיא אישר לי שגלעד בחיים".

היום התקיימה פגישה בין מריני, נציגו של סרקוזי עם אסד בדמשק, התחושה היא שסרקוזי עובד ושהדברים מתקדמים בנושא החזרתו של גלעד.

"אני מבין שיש תזוזה, צריך לזכור שהשחקנים הראשיים במשחק הזה הם חמאס וישראל ובכל זאת צרפת יכולה לדחוף במידה רבה מאחורי הקלעים".