עכשיו זה סופי: לבייב חתם על העסקה למכירת גוטקס וזארה

העסקה נחתמה ככל הנראה לפי שווי של 100 מיליון דולר ; אפריקה ישראל, שוובל ואליטוב שילמו ב-2003 עבור הזיכיון לרשת זארה כ-57 מיליון שקל לחברה האם הספרדית

עכשיו זה סופי: לבייב חתם הערב (ג') על העסקה למכירת גוטקס וזארה. כפי שנחשף אתמול (ב') ב"גלובס", אפריקה ישראל מכרה את אחזקותיה (50%) בגוטקס מותגים לשותפיה בחברה (50%), אנשי העסקים הקנדיים ג'ואי שוובל וחנן אליטוב. העסקה נחתמה ככל הנראה לפי שווי של 100 מיליון דולר.

גוטקס מותגים מחזיקה בזכיונות לשיווק בגדים בישראל של קבוצת זארה ובקבוצת קריסטינה הקנדית, יצרנית בגדי-ים, המשווקת את מוצריה ברחבי העולם ומחזיקה בשליטה מלאה בגוטקס.

קבוצת זארה כוללת את רשתות האופנה זארה, פול אנד בר ומאסימו דוטי. כמנכ"ל הקבוצה משמש אלי קידר, והוא צפוי להישאר בתפקידו גם לאחר השלמת הרכישה בקבוצה על-ידי שוובל ואליטוב.

רשת זארה מונה היום 18 סניפים בישראל. בקרוב תחנוך הרשת סניף נוסף בנצרת, בקניון אופנה של אפריקה. הכוונה היא להגיע ב-2011 לפריסה של 25 סניפים. רשת פול אנד בר מונה 20 סניפים, ובקרוב ייחנך סניף נוסף בקניון אופנה בנצרת. כמו כן, לקבוצה סניף של מאסימו דוטי בקניון רמת-אביב.

מחזור המכירות של קבוצת זארה הסתכם ב-2008 בכ-550 מיליון שקל.

יצויין כי אפריקה ישראל, שוובל ואליטוב, רכשו את הזיכיון לרשת זארה ופול אנד בר בשנת 2003 מידי החברה-האם הספרדית, וזאת לאחר קריסת המשביר הישן שהחזיק עד אז בזיכיון. הקבוצות שילמו עבור הרכישה סכום של כ-57 מיליון שקל.

למרות מחזור המכירות הגבוה, קבוצת האופנה של אפריקה ישראל סיימה את 9 החודשים הראשונים של 2008 עם רווח של 8 מיליון שקל - ירידה של 18.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.