אפל זכתה בפטנט על מסך המגע של ה-iPhone

עתיד התחרות בשוק הטלפונים החכמים מעולם לא נראה שחור יותר

[להרשמה למאני טיים - עיתון אלקטרוני]

במהלך שיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פרסום דו"ח ההכנסות של אפל בשבוע שעבר, אמר המנכ"ל בפועל, טים קוק, שאפל לא תסבול הפרה של זכויותיה האינטלקטואליות על מכשיר ה-iPhone. כעת מתברר שלאפל יש נשק משמעותי בארסנל ההגנתי שלה - פטנט אמריקני שנרשם זמן קצר לפני הודעת קוק.

ההקשר שבו נאמרו דברי קוק בשיחה הובילו את המשתתפים לשער כי הוא מתייחס למכשיר הטלפון החדש של פאלם, הפרה (Pre), אולם בהתחשב בפטנט החדש, מסתבר שהיקף ההגנה של אפל רחב בהרבה.

אפל הצליחה לרשום פטנט על בקרי שליטה במסך מגע, והשיגה בכך נשק חוקי משמעותי מול מתחרי ה-iPhone. פטנט מספר 7,479,949 על שיטה "לגילוי מגע של אצבע אחת או יותר במסך תצוגה, במטרה לשלוט במכשירי מחשוב", נרשם על שם סטיב ג'ובס. מסמך הפטנט הכולל 350 עמודים, זמין באתר משרד הפטנטים של ארה"ב, מאז יום שני, והוא כולל פקודות מגע כמו העברת אצבע או אגודל, סיבוב אצבע והפרדת אצבעות במטרה להפוך דפים, סיבוב התצוגה או הגדלתה.

מעבר לשאלה האם אפל תתבע את פאלם או כל חברה אחרת שתייצר מכשיר טלפון המופעל באמצעות מסך מגע, מעלה הפטנט דאגות ביחס לעתיד התחרות בתעשיית הטלפונים החכמים.

בשיחת הוועידה אמר קוק כי יעברו שנים לפני שמכשירי ה-iPhone יעמדו בפני תחרות, ושהחברה העומדת על המשמר, תדאג לכך שיריבותיה לא יפרו את זכויותיה האינטלקטואליות. "אנו חושבים שתחרות היא טובה", אמר קוק. "אנחנו מוכנים להתמודד מול כל אח, אבל אנחנו לא נסבול מצב שבו זכויותינו ייגזלו מאיתנו ונשתמש בכל נשק שנמצא ברשותנו על מנת לדאוג לכך".