קרן ההשקעות ארכימדס רוכשת השליטה במבטחת הבריאות היוונית La Vie

מדובר בחברה השלישית בה משקיעה ארכימדס, בניהולו של ירון ענבר: מצפה למחזור פרמיות של 25 מיליון דולר ב-3 החברות השנה

קרן ההשקעות ארכימדס, בניהולו של ירון ענבר, נכנסת לשוק הביטוח ביוון. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה השלימה ארכימדס את רכישת השליטה בחברת ביטוחי הבריאות השלישית שלה, חברת La Vie. מדובר בעסקה בסדר גודל של 5-10 מיליון אירו. זו פעילות הביטוח ה"ישראלית" השנייה ביוון אחרי הראל שרכשה שם חברה לפני כמה שנים. על המשקיעים בארכימדס נמנים בנק לאומי באמצעות לאומי ושות', שוקי מדנס וקבוצת דוברת (בראשותו של שלמה דוברת) באמצעות די-פרטנרס מקבוצת ויולה, ירון ענבר עצמו ומשקיעים פרטיים נוספים.

ארכימדס נכנסה במסגרת העסקה לשותפות עם משפחה יוונית עשירה שמחזיקה ברשת בתי חולים פרטיים גדולה ביוון, בני משפחת אפוסטופולוס, בעלי השליטה ב-Athens Medical Group, קבוצת בתי חולים פרטיים גדולה ביוון. ל-La Vie כ-50 אלף מבוטחים ביוון.

בנוסף, לארכימדס שתי חברות נוספות פעילות: ב-2007 היא הקימה חברה בגיאורגיה - ארכימדס גלובל ג'ורג'יה - שכיום יש בה 150 אלף מבוטחים לדברי הקרן. הפעילות האחרת של ארכימדס קיימת בקזחסטן והיא החלה לפעול ב-2008. בכל מדינה ארכימדס פועלת בדרך של רכישת שליטה לצד שותף מקומי פעיל.

"אנו מאמינים שיהיה מחזור פרמיות של מעל 25 מיליון דולר בשלושת החברות ב-2009", אמר ענבר והוסיף כי "קצב ההשקעות היה מהיר ממה שתכננו כשהקמנו את ארכימדס. אנו מתכוונים להמשיך בזה - גם בסביבה הכלכלית הנוכחית".

ענבר ציין כי בקרן מסתכלים על השווקים ומחפשים עוד חברות. "זה הזמן לקנות", אמר והוסיף ש"המשבר הכלכלי העולמי מזמן הזדמנויות נוספות בשווקים בהם נמנעו מלפעול עד כה נוכח רמת המחירים הגבוהה ששררה בהם. השוק הטורקי הוא דוגמה לכך. ארכימדס בוחנת בימים אלה השקעות נוספות במספר מדינות במרכז ומזרח אירופה ומרכז אסיה כגון טורקיה, רומניה, אזרבייג'אן, אוקראינה ואחרות".

בסוף 2006 השיקו ענבר, לשעבר משנה למנכ"ל הראל השקעות ומנכ"ל קבוצת מדנס, והשותפים בקרן ביחד עם משקיעים פרטיים זרים מדרום אפריקה וקבוצת רופאים בראשות פרופ' שלמה משיח, את ארכימדס במטרה לעסוק בפיתוח עסקי ביטוח בריאות פרטיים ומשלימים במדינות שבהן נרשמת צמיחה מהירה של המעמד הבינוני, לצד עלייה בעלויות טיפולים רפואיים.