משטרת ספרד עצרה 6 אנשים, ביניהם סוכן מוסד לשעבר, בחשד להונאת ענק בבורסות לונדון בהיקף 600 מיליון דולר

[למדור שוקי עולם] ה"דיילי מייל" מזכיר את שמו של אברהם הוכמן, בכיר לשעבר במוסד, כאחד החשודים בפרשה ; השישה חשודים בהרצת מניות של חברה בריטית בשם Langbar, בשנים 2003-2005

משטרת ספרד עצרה 6 אנשים, ביניהם סוכן מוסד לשעבר, בחשד להונאת ענק של בורסות לונדון בסכום של 450 מיליון אירו (כ-600 מיליון דולר).

ה"דיילי מייל" מסר כי אברהם הוכמן, סוכן לשעבר של המוסד, ואזרח ארגנטינאי בשם דיאגו מגאן סלווה, הם בין אלה שנעצרו על ידי משטרת ספרד.

אחד העצורים חשוד בארגון ההונאה, שבמרכזה מהלך של הרצת מניות של חברה בריטית בשם Langbar, בין השנים 2003 ל-2005. החברה הוצאה מהמסחר בבורסה האלטרנטיבית של לונדון (AIM), בשנת 2005, עם תחילת החקירה.

השישה נעצרו במדריד, ברצלונה, ובעיר אלקה שבדרום מזרח ספרד. משטרת ספרד ניהלה חיפוש במגוריהם של השישה והחרימה מחשבים ומסמכים הקשורים לחקירה.

על-פי החשד, השישה פרסמו המלצות למניית Langbar, וייצרו מספיק עניין ציבורי כדי לנפח את שווי השוק של החברה ל-600 מיליון דולר. בעת ההנפקה, שווי השוק של Langbar עמד על 300 מיליון דולר.

נציין כי המידע הגיע, במקביל, ל"גלובס" מאורן שמעונוביץ', ישראלי המתגורר בלונדון, שאישר את הפרטים אצל גופי התקשורת המובילים בלונדון.