בצל המיתון ומיעוט העסקאות בשוק האינטרנט: הסטארט-אפ הישראלי MyThings רוכש את ViewScore

סכום העסקה לא פורסם אולם על פי ההערכות מדובר במאות אלפי דולרים ; בני ארבל, מנכ"ל החברה, אמר ל"גלובס" כי "האינטגרציה של המוצר והטכנולוגיה של ViewScore לתוך החברה שלנו מאפשרת לייצר פתרונות חדשים ומרגשים עבור משתמשי MyThings"

בצל המיתון ומיעוט העסקאות בשוק האינטרנט, יש גם כאלה שמנצלים הזדמנויות. הסטארט-אפ הישראלי MyThings רוכש את החברה הישראלית ViewScore. סכום העסקה לא פורסם אולם על פי ההערכות מדובר במאות אלפי דולרים.

MyThings הוקמה ב-2004 על-ידי בני ארבל, והיא מספקת פלטפורמה מקוונת, המאפשרת לאנשים לעקוב, לארגן ולנהל את הרכוש שלהם במקום אחד מרוכז. זאת במטרה להקל על הערכה של הרכוש, ביטוח של הרכוש או מכירות ב-eBay. לדברי ארבל, מנכ"ל החברה, הפלטפורמה גם מאפשרת ליצרנים קמעונאיים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם, כאשר "הצרכנים יכולים לבטח את המוצר שנקנה, לשמור את הקבלה המקורית שלו, לקבל הוראות הפעלה והערכת שווי, למכור או לתרום אותו ולתקשר עם צרכנים אחרים שבבעלותם מוצר דומה".

ViewScore מפתחת טכנולוגיה לניתוח טקסטים, שמסייעת למשתמשים להחליט מה לרכוש, בהתבסס על ניתוח, דירוג ואגריגציה של סקירות מוצרים רבות, ושקלולם לכדי מוצר אחד. החברה הוקמה על ידי עמי זיבוב, ניר וקסמן וינון הניג.

ארבל אמר ל"גלובס" כי "האינטגרציה של המוצר והטכנולוגיה של ViewScore לתוך החברה שלנו מאפשרת לייצר פיתרונות חדשים ומרגשים עבור משתמשי MyThings, ולהגדיל את שיעור הגולשים שמבצעים רכישה באתרי קמעונאות". לדבריו, מספר המשתמשים שנחשפים לשירות שמציעה החברה עומד על עשרות מיליוני צרכנים בחודש, כאשר השוק העיקרי הוא בריטניה, ולאחריו ארה"ב.

תומר צח, מנכ"ל ViewScore, הוסיף כי הרכישה הזו מייצרת הזדמנויות חדשות עבור הטכנולוגיה שלנו וצוות הפיתוח של החברה".

MyThings גייסה עד כה סכום של 13 מיליון דולר, כאשר את סבב הגיוס השני, בהיקף של 5 מיליון דולר, היא השלימה לפני כ-3 חודשים, בהובלת קרנות ההון סיכון dotCorp ו-GP Bullhound Sidecar, לצד המשקיעים הקיימים: כרמל ונצ'רס ואקסל פרטנרס.

MyThings

תחום פעילות: ניהול ומעקב מקוון אחר רכוש

שנת הקמה: 2004

מייסד ומנכ"ל: בני ארבל

מספר עובדים: 20

גיוסים: 13 מיליון דולר

משקיעים: dotCorp, GP Bullhound Sidecar, כרמל ונצר'ס ואקסל פרטנרס