מרטין סורל, מנכ"ל ענקית הפרסום WPP: "למרות המצב הכלכלי, אל תקצצו בפיתוח"

סורל שוחח עם עיתונאים בפורום הכלכלי בדאבוס והמליץ לחברות לא לקצץ בברוטאליות ; "חברות שיראו במשבר הזדמנות ודווקא ימשיכו בהשקעות - ייצאו ממנו חזקות יותר"

האורחים בפורום הכלכלי בדאבוס יכולים לקבל ממרטין סורל, מנכ"ל WPP, שנחשבת לאחת מחברות הפרסום הגדולות בעולם, עצה אחת חשובה, שאין דרך אלא לראות אותה כאופטימיות של הרואה את האור בקצה המנהרה.

לדברי סורל, "דווקא עכשיו, ולמרות המצב הקשה, חברות צריכות לחשוב טוב איפה לקצץ ולא למהר ולהוריד הוצאות, בייחוד לא בתחום הפיתוח". בשיחה עם עיתונאים בפורום הכלכלי בדאבוס, סיפר סורל כי זוהי גם העצה המרכזית שהוא נותן בימים אלה ללקוחותיו.

"חברות שלא ימהרו לקצץ בתחום ההשקעות, יצליחו לצאת מהר יותר מהמשבר הכלכלי. כמו כן, חברות שיראו במשבר הזדמנות ודווקא ימשיכו בהשקעות, ייצאו ממנו חזקות יותר ויצליחו להגדיל את נתחי השוק שלהן", אמר סורל.

מרדוק כבר מתחזק

סורל נתן כדוגמה את רופרט מרדוק, המחזיק בחברות מדיה רבות ביניהן רשת החדשות פוקס והעיתון הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל", שלא ביצע קיצוצים משמעותיים בפעילות שלהן, "נראה כי כבר עכשיו עסקיו של מרדוק מתחזקים", אמר סורל.

יחד עם זאת, סורל ציין כי הוא מודע לכך שמדובר בעצה שקל לומר אך קשה ליישם, במיוחד בחברות ציבוריות. "כאשר חברות צריכות לעמוד מדי רבעון מול אנליסטים ומשקיעים ולהסביר מדוע בתקופה שכזו הן אינן מקצצות, זה מאוד קשה".

במערב ספגו יותר

עוד אמר סורל כי המשבר האחרון היה קשה מהציפיות, אך שחשוב להבחין בין המדינות השונות בנוגע להיקף הפגיעה של המשבר העולמי בכלכלה שלהן. "מצבן של ארה"ב, בריטניה, צרפת וספרד הוא הקשה ביותר. מנגד, מצבן של מדינות המזרח ואפריקה טוב יותר. כאשר הכלכלה תתחיל להתאושש, אני מעריך כי מדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, סין והודו) יהיו המרוויחות הגדולות, ובמיוחד כאשר מחירי הנפט יתאוששו".

חברת WPP, שבראשה עומד סורל היא אחת מחברות שירותי התקשורת הגדולות בעולם. לחברה מעל 100 אלף עובדים, והיא פעילה ביותר מ-100 מדינות. WPP מעניקה בין השאר שירותי פרסום, יחסי ציבור, מיתוג וייעוץ עסקי.