חברת הנדל"ן פי.אם.אס קרובה לגלגל הצלה: ההנהלה ונציגי בעלי האג"ח במו"מ מתקדם להכנסת משקיעים

בין הצדדים עדיין לא נחתם הסכם, אך קיים מתווה כללי שיפורסם באתר הבורסה, לאחר שיאושר על ידי דירקטוריון החברה ; מובילי המהלך: שחר רג'ואן מאנליסט, מנכ"ל בית ההשקעות להבה מיכה צ'רניאק והמשקיע הפרטי בני דה-קלו

חברת הנדל"ן פי.אם.אס קרובה מתמיד לגלגל ההצלה שלה: הנהלת החברה ונציגי בעלי האג"ח נמצאים במשא ומתן מתקדם עם קבוצת משקיעים שמתעניינת בחברה. כך נודע היום באסיפת מחזיקי האג"ח של PMS. בין הצדדים עדיין לא נחתם הסכם, אך קיים מתווה כללי שיפורסם באתר הבורסה, לאחר שיאושר על ידי דירקטוריון החברה. נציין כי בין בעלי המניות בפי.אם.אס נמצא גם הפרסומאי ראובן אדלר, המחזיק ב-3% מהחברה.

נציגי מחזיקי האג"ח של PMS - שחר רג'ואן מאנליסט (המחזיקה ב-8.3% מהחברה), מיכה צ'רניאק, מנכ"ל בית ההשקעות להבה, ובני דה-קלו, משקיע פרטי - הגיעו לאסיפה כשהם מצוידים במסמך ובו רשימה של נקודות שיאפשרו לקבוצת המשקיעים לרכוש את השליטה בחברה, ובמקביל להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח.

עם זאת, חששם של הנאמן והנהלת החברה מפני שימוש במידע פנים ופרסום פומבי של נתונים שעלול לפגוע במשא ומתן, מנעו את העברת תוכן המסמך לידי המשתתפים. ההסכם עדיין לא נחתם, כאמור, אך הוחלט שלאחר שהמתווה הכללי יאושר על ידי הדירקטוריון, הוא יובא להצבעה באסיפת בעלי האג"ח הבאה, שתתקיים ככל הנראה בשבוע הבא.

"המשקיעים היו בשבדיה שוב, ביקרו בכל הנכסים חוץ מאחד ואנו מלווים אותם בכל מה שדרוש", סיפר אילן ניר, המנכ"ל, היו"ר ומבעלי השליטה בחברה. "ניהלנו משא ומתן על נייר והוא קרוב למיצוי. כל הכסף בשבדיה, החברה במצב מסוים, אך אנו עושים מאמצים עילאיים לשרת את המשקיעים".

מאמציה של הנהלת PMS הם ככל הנראה אכן כנים ורציניים, אך לכולם ברור שהם לא ישיבו למשקיעים את מלוא החוב של האג"ח, שנסחרת כיום בתשואה של 261%.

PMS היא עוד חברת נדל"ן קטנה שהוקמה בשנת 2007 על רקע בועת האג"ח הקונצרניות, באמצעותן גיוס אשראי כמעט לכל דורש. לחברה התחייבויות של כ-700 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השלישי של 2008, כשמרבית החשיפה שלה היא לנדל"ן בשבדיה.

עם מינוף כל כך גדול, לחברה אין מרווח לספוג או טעויות או חוסר מזל, וזה בדיוק מה שקרה ל-PMS, שסבלה הן מהמשבר הכלכלי העולמי והן מקריסה של בנק שליווה פרויקט. הבנק השבדי שקרס הולאם והחליט להעביר את הנכסים על שמו, והוא זה שמנהל אותם כעת וגובה את דמי השכירות.

אף אחד ממשתתפי האסיפה לא יצא ממנה בהרגשה שיזכה לראות את כל כספו בחזרה. נכחו בה אנשים ריאלים, ששואפים להשיג כמה שיותר במצב הקיים. הנהלת החברה הבהירה להם שההסדר עשוי להיות באמצעות שימוש בסעיף 350 לחוק החברות, כלומר, הסדר נושים שכולל גם מחיקה של חלק מהחובות.

ואם סיפורה של PMS לא מסמל כבר כך את מצבן העגום של חברות הנדל"ן הרבות שצצו בשנים האחרונות, הנה אנקדוטה נוספת שממחישה היטב הקריסה: האסיפה הבאה כבר לא תתקיים במשרדים המפוארים של PMS ברמת החייל. לאחר שהחברה לא חידשה את חוזה השכירות שלה, היא עוברת כעת למשרד בגודל של חדר אחד בלבד.