מלאנוקס הציגה גידול של 28% בשנה, אך פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון

התוצאות הרבעוניות עקפו במעט את הציפיות של השוק ונגעו בקצה העליון של תחזיות החברה ; נכס מס בגובה של כ-5 מיליון דולר סייע לה להגיע לרווח נקי של כ-8 מיליון דולר (GAAP) השווה ל-0.24 דולר למניה

כבר תקופה ארוכה ששום דבר טוב לא קרה בשוק השבבים ועל הרקע הזה ניסתה אתמול מלאנוקס לספק תוצאות מוצלחות יחסית לציפיות, אבל בשוק עם ראות כלכלית מאוד מעורפלת. החברה סגרה אתמול את שנת 2008 עם צמיחה של 28% לעומת השנה הקודמת, ועם תוצאות רבעוניות, שכרגיל, עקפו במעט את הציפיות של השוק ונגעו בקצה העליון של תחזיות החברה. תחזיות אלו, שאכזבו מאוד כאשר נמסרו בדיווח על תוצאות הרבעון השלישי בנובמבר, שיקפו לדברי המנכ"ל אייל ולדמן, את השמרנות שמעדיפה החברה לנקוט. שמרנות שדי מחויבת כרגע ובאה גם הפעם לידי ביטוי בתחזית מכירות מאכזבת במקצת.

החברה מדווחת על מכירות של כ-25.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, גידול קל של כ-2% לעומת תוצאות הרבעון המקביל בשנת 2007 וירידה של כ-13% אחוזים לעומת הרבעון השלישי. התוצאות עלו במקצת על הציפיות בוול סטריט, וכן היו מעל לתחזית החברה. למרות זאת, זאת הפעם הראשונה מאז תחילת 2006 שהחברה מספקת תוצאות רבעוניות שלא צומחות לעומת הרבעון הקודם. גם בצד הרווח הגולמי ממשיכה החברה לעקוף את הציפיות וזה עמד הפעם על כ-78% מההכנסות.

מלאנוקס מפתחת שבבים לתקשורת מהירה בין משאבי המחשוב הארגוניים. החברה מספקת שבבים וכרטיסים המשתלבים במתגים (Switches) ובשרתים הארגוניים, שמשמשים לשלושה יישומים ורטיקאליים: מחשוב עתיר ביצועים (HPC), מרכזי מידע ארגוניים (EDC) ומוצרי תקשורת (Embedded). מכירות החברה מתבססות בעיקר על פרוטוקול האינפיניבנד (Infinibend). החברה מעריכה כי שוק האינפיניבנד עמד על כ-2 מיליארד דולר בשנת 2008.

מלאנוקס רשמה ברבעון הרביעי נכס מס בגובה של כ-5 מיליון דולר שסייע לה להגיע לרווח נקי של כ-8 מיליון דולר (GAAP) השווה ל-0.24 דולר למניה. בנטרול רישום אופציות ומניות כהוצאות שכר וכן את הטבת המס, רשמה החברה רווח נקי של 4.4 מיליון דולר (Non-GAAP) או 0.13 דולר למניה. זאת לעומת צפי ממוצע של האנליסטים לרווח נקי של 0.12 דולר למניה. לגבי הרבעון הנוכחי, מלאנוקס מצפה להכנסות של בין 22.5-22 מיליון דולר, ירידה של כ-10% לעומת הרבעון הראשון והרביעי של 2008.

מלאנוקס תסגור בקרוב שנתיים להנפקה והיא שומרת על קופת המזומנים שלה בקנאות. בתום 2008 יש לחברה כיס של כ-183 מיליון דולר זמינים, שמחזיקים מאזן של כ-244 מיליון דולר. מאזן מעורר קנאה, גם בשביל חברה שלא חסרים לה אתגרים. עם זאת, שווי החברה צנח בכמעט 50% בחצי שנה האחרונה והיא נסחרת כעת לפי 285 מיליון דולר, פחות ממה שהיה ניתן לצפות לחברה עם מאזן חזק, טכנולוגיה מתקדמת, ושוק שנראה מאוד מבטיח.

בשיחת הוועידה בלילה רמז ולדמן, כי החברה אינה מתכננת לבצע מהלך אסטרטגי בזמן הקרוב עם יתרות המזומן שלה: "אנחנו מאמינים שב-2009 נמשיך לייצר תזרים מזומנים מהמכירות שלנו ומאמינים שהמאזן החזק הוא יתרון בתקופה שכזו".

מלאנוקסמלאנוקס