מנכ"ל אפריקה ישראל ארה"ב רותם רוזן התפטר מתפקידו על רקע ארגון מחדש שמוביל איזי כהן

לפני שבוע מונה ריצ'רד מרין לתפקיד יו"ר אפריקה ישראל ארה"ב ; חברת האחזקות שבשליטת לב לבייב הפחיתה ברבעון השלישי 1.9 מיליארד שקל בגין ירידת ערך של נדל"ן להשקעה, מרביתו בארה"ב

שבוע לאחר מינויו של ריצ'רד מרין לתפקיד יו"ר אפריקה ישראל ארה"ב, הודיע מנכ"ל החברה, רותם רוזן על התפטרותו. רוזן הוביל בשנים האחרונות את חברת הנדל"ן, שבשליטת לב לבייב למסע אגרסיבי של רכישות נכסים בניו-יורק, פלורידה ולאס וגאס.

החשיפה הגדולה של אפריקה ישראל לארה"ב הסבה לה הפסדים כבדים בגין ירידות ערך של נכסים על רקע המשבר. חברת הנדל"ן הקפיאה את מרבית הפרויקטים בפלורידה ובלאס וגאס והיא מנסה לממש את הנכסים בניו-יורק במחירים השוק. בנוסף, פארק השעשועים הארד רוק שבדרום קרוליינה נסגר בחודש שעבר לאחר שהושקעו בו כמעט 400 מיליון דולר במשותף עם חברת פולאר.

המיתון בארה"ב והתפוצצות בועת הנדל"ן באו לידי ביטוי בדוחות הכספיים האחרונים של אפריקה ישראל - רשמה ברבעון השלישי של 2008 הפסד של 2.1 מיליארד שקל לאחר שהפחיתה 1.9 מיליארד שקל בגין ירידת ערך של נדל"ן להשקעה. מרבית ההפסדים בגין ירידת ערך של נכסים בארה"ב: 577 מיליון שקל בגין פרויקט "מרקיז" במיאמי; 156 מיליון שקל בגין קרקעות במיאמי; 360 מיליון שקל בגין קרקע בלאס וגאס; וכ-107 מיליון שקל בגין נדל"ן להשקעה בניו-יורק.

פרישתו של רוזן על רקע המשבר, וארגון מחדש שמבצע בחברה, איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל. בנוסף, בשנתיים האחרונות נציין מנהלים בכירים רבים סיימו בדרך זו או אחרת את תפקידם באפריקה ישראל: פיני כהן וארז מלצר, מנכ"לים של החברה, עופר קוטלר, מנכ"ל חברה הבת, דניה סיבוס, נדב שחר, מנכ"ל אפריקה תעשיות, אבי נוטה, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל אפי אירופה, מירלה גל, סמנכ"ל משאבים, יורם קרן, מנכ"ל אפריקה מגורים, שאול גליקסברג, סמנכ"ל הכספים, יעקב בן משה, מנכ"ל אפי אסיה-פסיפיק, מוטי לייבוביץ, מנכ"ל אפריקה בית השקעות אוריאל עזרן, מנהל חטיבת הנכסים המניבים ואריאל קפון מנכ"ל מלונות אפריקה ישראל.