האם אינטר הפסידה בכוונה כדי להוסיף עניין למהמרים?

דיווח: אלופת הסרייה A מכרה משחקים בסוף העונה שעברה ועיכבה בכוונה את חזרתו מפציעה של זלטאן איברהימוביץ' ; קאלצ'יופולי מספר 2?

האם הכדורגל האיטלקי בדרך לעוד פרשת שחיתות? הבוקר (שישי) פירסם ה'איל ג'ורנאל' דו"ח של משרד הפנים האיטלקי, בו מואשמת האלופה אינטר במכירת משחקים בסיום העונה שעברה. החשדות צצו בשל דיווחים על סדרת שיחות טלפון בין מאמן הנראזורי דאז, רוברטו מאנצ'יני, לאדם בשם דומנקיו ברשיה ששמו נקשר בעבר לסחר בסמים בחסות המאפיה האיטלקית.

הסיבה למכירת המשחקים, לכאורה, היא כי סוכוניות ההימורים הפסיקו לקבל הימורים על אינטר כאלופה החל מהמחזור ה-24. הנראזורי פתחו פער משמעותי מרומא השניה, אולם ממחזור זה ואילך הפער הצטמצם והאליפות הובטחה מעשית רק במחזור הסיום. החשד, אם כן, הוא שאינטר איבדה נקודות בכוונה כדי להוסיף עניין לליגה מבחינת ההימורים.
בדו"ח מוזכרות האשמות נוספות, לפיהן חזרתו של זלטאן איברהימוביץ' מפציעה עוכבה עד לרגע בו האליפות היתה בסכנה. איברהימוביץ', כזכור, כבש צמד במחזור הסיום מול פארמה והשאיר את הסקודטו אצל אינטר. בנוסף נכתב כי במשחק מול סיינה קיבל חוליו קרוס הוראה לתת למרקו מטראצי לבעוט במקומו כדור עונשין מ-11 מטרים, אותו החמיץ הבלם.

כזכור, ב-2006 הורשעו מספר קבוצות, ביניהן יובנטוס, מילאן ופיורנטינה, בהשפעה על שיבוצי שופטים במה שנקרא פרשת הקאלצ'יופולי. כל הקבוצות ספגו עונשים כבדים (שהוקלו לאחר ערעורים) אולם יובה, המעורבת הראשית בפרשה, הורדה לסרייה B.

באינטר עדיין לא הגיבו להאשמות, ובאיטליה עדיין לא ברור מה העונש שצפוי לקבוצה במידה שתורשע.