ר"מ טורקיה: יכולתי לקדם ההידברות בין ישראל לסוריה לפני פרוץ מבצע "עופרת יצוקה"

טיפ רג'יפ ארדואן מסר בראיון לעיתון ה"וושינגטון פוסט" כי "כשדיברתי עם אולמרט בנוגע לשיחות הישראליות-פלסטיניות, אמרתי שזה לא יהיה נכון לא לכלול את חמאס במשא ומתן מאחר והם זכו בבחירות בעזה. אך אולמרט סירב" ; שולל את הטענה כי היה ביקורתי כלפי המבצע מאחר ואולמרט לא עדכן אותו בפרטיו

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

ראש ממשלת טורקיה טיפ רג'יפ ארדואן סבור כי היה ניתן לקדם את ההידברות בין ישראל לסוריה כשבוע לפני פרוץ מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. כך אמר היום (שבת) בראיון לעיתון ה"וושינגטון פוסט".

ראש הממשלה הטורקי סיפר כי ב-23 לדצמבר הייתה פגישה באנקרה עם ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט. לדבריו ביום הזה התקיים הסיבוב החמישי בשיחות הלא רשמיות בין ישראל לסוריה. "באותו הערב שוחחתי עם נשיא סוריה באשר אסד בטלפון ושוחחתי עם אולמרט באופן אישי וגם עם שר החוץ הסורי", סיפר ארדואן והוסיף כי ניסה להעביר את המשא ומתן בין ישראל לסוריה לדרגות ישירות.

"לנשיא אסד מהתחלה הייתה גישה חיובית מאוד", סיפר ארדואן "באותו הלילה היינו מאוד קרובים להגיע להסכם בין שני הצדדים. הוסכם ששני הצדדים הולכים לדבר עד סוף השבוע כדי להגיע לתוצאה".

על פי ראש הממשלה הטורקי, השיחות האלה במהלך הלילה לקחו כחמש או שש שעות. "כשדיברתי עם אולמרט בנוגע לשיחות הישראליות-פלסטיניות, אמרתי שזה לא יהיה נכון לא לכלול את חמאס במשא ומתן מאחר והם זכו בבחירות בעזה. אך אולמרט סירב לכך", אמר ארדואן.

במהלך הראיון שלל ארדואן את הטענה שעלתה כלפיו כי היה כל כך ביקורתי כלפי מבצע עופרת יצוקה מאחר ואולמרט לא עדכן אותו בפרטי המבצע לפני שזה התחיל.