מוטב מאוחר מאשר לעולם לא: בנק אוף אמריקה ידחה ב-3 שנים את הבונוסים ל-2008

כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג ; התשלומים יתקבלו בפריסה תלת-שנתית, החל מבפרואר 2010 ; "עובדים יכולים להישאר בידיים ריקות, שכירים כיום פשוט אומרים תודה שיש להם עבודה" ; מבנק אוף אמריקה נמסר כי "הבנק לא מגיב לתוכניות שכר"

מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. בנק אוף אמריקה מתאים עצמו למשבר העולמי, והודיע כי יעכב ב-3 שנים תשלומי בונוסים עבור שנת 2008, בהיקף 50 אלף דולר ויותר, בקרב מחלקות שוק ההון וההשקעות של הבנק. כך מסרו מקורבים לנושא לסוכנות הידיעות בלומברג.

עובדים שציפו החודש לקבל בונוס עבור עבודתם ב-2008, צפויים לקבל את רובו בתוכנית פריסה תלת-שנתית, החל מבפרואר 2010. הפריסה כוללת גם תשלומי ריבית לפי ליבור (שיעור הריבית בין הבנקים. י.נ), שנכון לאתמול עמדה על 1.18% לשלושה חודשים. חלק מהסכום, פחות מ-10% ישולם השנה. כך מסר מקורב לנושא שבחר להישאר אנונימי כל עוד התוכנית לא התפרסמה.

"זוהי החלטה היסטורית", אמרה ג'יין בנרט'ובר, מנהלת בכירה האחראית על שווקים פיננסיים גלובליים, בחברה ההשמה Boyden Global בניו יורק. "עובדים יכולים להישאר בידיים ריקות, שכירים כיום פשוט אומרים תודה שיש להם עבודה". אמרה.

מבנק אוף אמריקה נמסר כי "הבנק לא מגיב לתוכניות שכר".

נזכיר כי בנק ההשקעות מריל לינץ' נתן לעובדיו בונוסים בשווי של מיליארדי דולרים, שלושה ימים בלבד לפני שהשלים את העסקה שבמסגרתה הוא הפך לחטיבה בבנק אוף אמריקה. הבונוסים שולמו לעובדים, אף שהפסדיו של מריל הלכו ותפחו עד שהיקף ההפסדים אילץ את הבנק לבקש סיוע נוסף מהממשל הפדרלי למימון המיזוג של מריל לתוך הבנק, וזה אישר לו בשבוע שעבר חבילת חילוץ נוספת בהיקף 138 מיליארד דולר.

בנק אוף אמריקה פירסם בשבוע שעבר את תוצאותיו הכספיות לרבעון הרביעי של 2008. לראשונה מזה 17 שנה סיכם הבנק הפסד רבעוני - של 1.79 מיליארד דולר, או 48 סנט למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 268 מיליון דולר, או 5 סנט למניה, ברבעון המקביל. בנוסף, הבנק הודיע כי יקצץ בדיבידנד - מ-32 סנט לסנט אחד. בנק אוף אמריקה דיווח גם על תוצאותיו של מריל לינץ', שאותו רכש החודש. בית ההשקעות הפסיד ברבעון הרביעי 15.3 מיליארד דולר.