סרינה וויליאמס - הטניסאית המרוויחה בכל הזמנים

זכייתה של האמריקנית בגראנד סלאם באוסטרליה הזניקה את סך ההכנסה שלה מפרסים רשמיים בקריירה ל-23.40 מיליון דולר ; אנדי רם, שסיים את הטורניר עם 27,705 דולר, הפסיד בגמר הזוגות המעורבים

הזכייה של סרינה וויליאמס בתואר הנשים במלבורן אתמול (שבת) לא רק העלתה אותה למקום הראשון בעולם אחרי הפסקה בת ארבעה חודשים, אלא גם הפכה אותה לטניסאית המרוויחה בכל הזמנים - הכנסה כוללת של 23.40 מיליון דולר מפרסים רשמיים בקריירה.

סרינה, שתצא מאוסטרליה עם צ'ק בסך 1.41 מיליון דולר, עברה את לינדסי דאבנפורט שדורגה ראשונה עם הכנסות בסך 22.14 מיליון דולר. ההבדל העיקרי בין השתיים הוא שסרינה צברה את הסכום הכולל בתום 13 שנים של פעילות, בעוד שדאבנפורט עשתה זאת אחרי קריירה בת 15 שנה.

סרינה היא לא היחידה שתחגוג קפיצה בדירוג המרוויחות בכל הזמנים. אחותה ונוס, שתצא מלבורן עם תואר הזוגות ביחד עם סרינה ובנוסף 162 אלף דולר, תעבור כבר בשבועות הקרובים למקום השני ברשימת המרוויחות. זו הפעם השנייה תוך פחות מחצי שנה שהאחיות וויליאמס יוצאות מטורניר גראנד סלאם עם השלל כולו - גם בווימבלדון 2008 לקחו השתיים את התואר בזוגות, שהצטרף לזכייה של ונוס ביחידות.

שש טניסאיות בלבד הצליחו להיכנס במהלך הקריירה לרשימת ה"20 מיליון דולר פלוס", והאחיות וויליאמס הן הטניסאיות הפעילות היחידות ברשימה.

ובגזרה אחרת: אנדי רם ונטלי דשי נוצחו הבוקר בגמר הזוגות המעורבים במלבורן בידי סניה מירזה ומאהש בופאטי מהודו 6-3, 6-1, ובכך נכשל הצמד הישראלי-צרפתי בשחזור הזכייה בזוגות מעורבים מהרולאן גארוס ב-2007. רם, שהגיע בטורניר הזוגות ביחד עם מקס מירני לסיבוב השני, יסיים את הטורניר עם פרס כספי של 27,705 דולר.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט