תערובת של כסף, פוליטיקה, קיטש וספורט באירוע הטלוויזיוני הגדול בעולם

מאה מיליון אמריקנים מחכים לסופרבול ה-43 שייערך הלילה בפלורידה

[להרשמה ל-MoneyTime]

הלילה (א') ייערך האירוע הטלוויזיוני הגדול בעולם. 100 מיליון אמריקנים יצפו בהופעות מוזיקליות, בפרסומות בעלות של מליוני דולרים וגם במשחק ספורט - הסופרבול ה--43 אשר בו יתמודדו הסטילרס מפיטסבורג מול הקרדינלס של אריזונה.

למרות המיתון, נכון ליום שישי, מכירת הפרסומות במחיר של 2.4--3 מיליון דולר לספוט, כמעט הסתיימה, ורק שני ספוטים נותרו פנויים. "בהתחשב במצב הכלכלה, לא יכולנו להיות מרוצים יותר, אמר יו"ר NBC, המשדרת את האירוע לראשונה מזה 11 שנה, דיק אברסול. עם זאת, ראוי להזכיר כי מרבית הפרסומות נמכרו לפני ההתפרצות החריפה של משבר האשראי וקריסת הבנקים באמצע ספטמבר.

המיתון ניכר לא במספר הפרסומות או במחירן, אלא באופיין. בפעם הראשונה מאז 1975 מכריזים חלק מהמפרסמים על מבצעי מכירות, כאשר בדרך כלל מתמקדות הפרסומות באיכות המוצרים ולא במחירם.

סימן אחר למיתון הוא מחיר הכרטיסים בשוק המשני. אמנם ליגת הפוטבול מכרה כרטיסים במחיר של 800--1000 דולר, בהשוואה ל--600--800 דולר בשנה שעברה. אולם, בשוק המשני נרשמה ירידה חדה במחיר. כיום ניתן להשיג ברשת כרטיס במחיר מציאה של 1,300 דולר. המחיר הממוצע לכרטיס הוא 2,488 דולר. זאת, בהשוואה ל--3,526 דולר לפני שנה ו--4004 דולר ב--2007.

עידן הנשיאות החדש של ברק אובמה ניכר גם בסופרבול. ברוס ספרינגסטין אשר פתח את אירועי ההכתרה של אובמה, יוביל את המופע המוזיקלי בהפסקת המשחק ויבצע 4 שירים ב--12 דקות. אובמה, שהודיע כי הוא יתמוך בסטילרס, אמר פעם כי הוא רץ לנשיאות כיוון שאינו יכול להיות "הבוס".

מוזיקאים יופיעו לא רק באצטדיון. הזמר, will.i.am, שבשנה שעברה הוציא שיר תמיכה באובמה ("yes we can"), ממנף את תמיכתו בנשיא ויופיע בשיר חדש בפרסומת לחברת המשקאות, פפסי. בשיר משתף will.i.am פעולה עם לא אחר מאשר בוב דילן, שבנו, ג'סי דילן, ביים את הקליפ לשיר התמיכה באובמה.

בוב דילן ו--will.i.am אינם האמנים היחידים שיופיעו בפרסומות מוסיקליות בבימה המסחרית היקרה ביותר בארה"ב. להקת הרוק , סמאשינג פמקינס תבצע שיר חדש בפרסומת ליונדאי, וגם חובבי המוסיקה הקלאסית שבין צופי הסופרבול יהנו מהופעה, כאשר הצ'לן יו-יו מה ישתתף בפרסומת אחרת של חברת המכוניות הקוריאנית.

ואיך אפשר בלי קצת קיטש? הזמרת ג'ניפר הדסון, שאמה, אחיה ואחיינה נרצחו באוקטובר תופיע בפעם הראשונה מאז הרצח ותשיר את המנון ארה"ב.