ההיי-טק פולט שטחים: חברת נט-אפ, שסגרה מרכז פיתוח, מחפשת שוכר משנה בפארק מת"ם בחיפה

בדצמבר החליטה נט-אפ, המפתחת טכנולוגיות לאחסון מידע, לסגור את מרכז הפיתוח שלה שבו הועסקו 51 עובדים; לחברה מרכז פיתוח נוסף בפתח תקוה

תופעת חיפוש שוכרי המשנה בהיי-טק נמשכת: כעת נודע שחברת מוצרי האחסון נט-אפ (NetApp) האמריקנית, שהחליטה בחודש דצמבר לסגור את מרכז הפיתוח שלה בחיפה, מחפשת שוכר משנה לשטח שפינתה בפארק מת"ם.

בדצמבר החליטה נט-אפ, המפתחת טכנולוגיות לאחסון מידע, לסגור את מרכז הפיתוח שלה שבו הועסקו 51 עובדים. המרכז היה מבוסס על הסטארט-אפ הישראלי טופיו, שאותו היא רכשה תמורת 160 מיליון דולר בנובמבר 2006.

ל"גלובס" נודע כי שכירותה של נט-אפ נמשכת, אבל החברה מחפשת להשכיר את השטח לדייר משנה. גודלו של השטח הוא 4,000 מ"ר, והוא ממוקם במגדל השלישי של פארק מת"ם. עוד נודע כי השטח שהתפנה נמצא במצב מצוין, וכולל ריהוט. לפי הערכות, מדובר בדמי שכירות של 55 עד 60 שקל למ"ר לחודש. חברת ייעוץ הנדל"ן נת"מ-קוליירס אינטרנשיונל מטפלת בתיקי הנדל"ן של נט-אפ, וכן בנושא שכירות המשנה.

בדצמבר אמר מנהל נט-אפ ישראל, שלמה נטף, כי סגירת מרכז הפיתוח בחיפה לא קשורה למשבר הנוכחי, אלא לכך שלמוצר שפיתחה טופיו אין ביקוש. המוצר מאפשר העברת מידע מאתר גיבוי ראשי לאתר גיבוי משני, שיכול לעבוד עם כל מערכת אחסון ולא רק עם אלה של נט-אפ.

חברת נט-אפ מפעילה מרכז פיתוח נוסף בקרית אריה שבפתח תקוה. *