תחנת דלק ידידותית לסביבה: סולארפאוור התקינה מערכת סולארית על גג תחנת פז במעלה אדומים

המערכת היא בגודל של KW18, בעלות של כחצי מיליון שקל ; תספק כ-50% מתצרוכת החשמל של תחנת הדלק

מברת סולארפאוור הודיעה היום (א') כי בימים אלה, היא סיימה את התקנות המערכת הסולארית הראשונה בתחנת הדלק "פז" במעלה אדומים.

המערכת שהותקנה על גג תחנת הדלק, הנמצאת בבעלות פרטית של גד שרלין, הינה מערכת בגודל של KW18, בעלות של כחצי מיליון שקל. המערכת תספק כ-50% מתצרוכת החשמל של תחנת הדלק, ובעקבות התקנות החדשות לעידוד יצירת חשמל ירוק, תניב תשואה של מעל 10%. המערכת תחובר לחברת החשמל בשבועות הקרובים.

לדברי כפיר שרלין, מנהל תחנת הדלק: "ברגע שתוקנו התקנות החדשות של רשות החשמל, החלטנו להרים את הכפפה הירוקה ולאמץ את אורח החיים הסולארי בתחנת הדלק שלנו. הפכנו גג 'מת' למרכז רווח ולתרומה סביבתית. בשיטה זו כל הצדדים יוצאים מורווחים ובעיקר הסביבה. אחד הדברים, שלטעמנו, היו יכולים לחזק אף יותר את כניסת המערכות הסולאריות לנישת תחנות הדלק, הוא יצירת מימון בנקאי, אשר היה מקל באופן ניכר על הרכישה ואף מגדיל את התשואה".

לדברי אלון תמרי, מנכ"ל משותף בסולארפאוור סולאריות: "זוהי הסנונית הראשונה בנישת תחנות הדלק, אשר נוצרה כתוצאה מפעילותנו מול גורמים שונים במשק האנרגיה ומיוזמתו הפרטית של בעל תחנת הדלק שהחליט לעשות שימוש יעיל בגג הקיים. זוהי תוצאה ישירה נוספת של התקנות החדשות לעידוד יצירת חשמל סולארי, אשר מובילות לקראת מהפיכה ירוקה בתחום זה".

מוסיף אבינועם לוי, מנכ"ל משותף: "התקנת המערכת בוצעה בפרק זמן של 3 ימים בלבד, וכעת נהנים הן בעלי התחנה והן תושבי האזור מתחנת דלק ידידותית לסביבה, המפיקה תשואה נאה עבור בעליה. אנו רואים איך דווקא בתקופה זו, בה האטמוספרה העסקית סובלת, גופים רבים רואים במערכת הסולארית אפיק השקעה מצוין - גם כלכלית וגם סביבתית".