התפוצצה העסקה למכירת 6 סניפים של רשת סופר סטורי לקו-אופ ישראל

רשת מחסני להב רכשה בסוף השבוע האחרון 2 סניפים של סופר סטורי - בקריית-ביאליק וקריית-מוצקין - תמורת מיליון שקל בלבד

רשת מחסני להב רכשה בסוף השבוע האחרון שני סניפים ברשת סופר סטורי תמורת מיליון שקל בלבד - כך נודע ל"גלובס". מדובר בשני סניפים הנמצאים בקריית-ביאליק וקריית-מוצקין ואשר לא צלחו. לדברי להב, בכוונתם להשקיע סכום נוסף של 4 מיליון שקל בשיפוץ הסניפים.

במקביל התפוצצה העסקה למכירת 6 סניפים אחרים ברשת סופר סטורי לקו-אופ ישראל. לדברי מנכ"ל קו-אופ ישראל, רמי מנדל, הצדדים חתמו על עסקה למכירת הסניפים, ואולם סופר סטורי לא קיימה את התנאי המתלה בעסקה, לפיו היא היתה אמורה לגייס אשראי מהבנקים לתשלום לספקים עבור המלאי בחנויות. "הבנק לא נתן להם הלוואה. בינתיים רשת סופר סטורי מכרה את הסניף בצפת, שהיה אמור להיות חלק בעסקה שלנו. נשארו לה 5 סניפים, והיא רוצה כרגע לפתוח במשא-ומתן מחודש למכירתם", אומר מנדל.

רשת סופר סטורי הוקמה במאי 2006 על חורבותיה של רשת קלאבמרקט, על-ידי יוסי אשכנזי ויאיר פיליפ, המחזיקים בה בחלקים שווים. אשכנזי שימש קודם לכן כסמנכ"ל הסחר של רשת קלאבמרקט, ואילו פיליפ הוא יזם בתחום הנדל"ן. עם קריסת קלאבמרקט רכשו השניים מידי מפרק קלאבמרקט 8 סניפים, ולאחר מכן פתחו סניף נוסף. מחזור מכירותיה של רשת סופר סטורי עומד על כ-85 מיליון שקל בשנה.

קו-אופ ישראל מונה היום 48 סניפים, ומחזור מכירותיה השנתי עומד על קצב של 1.2 מיליארד שקל. קו-אופ ישראל היתה אמורה לרכוש 6 מתוך 8 סניפי הרשת במעלות, קצרין, צפת ו-3 סניפים בקריית-ים, תמורת 10 מיליון שקל. קודם לכן מכרה סופר סטורי סניף נוסף שהיה לה בקריית-מוצקין.

הרכישה הנוכחית תביא את רשת מחסני להב לפריסה של 10 סניפים. כיום מפעילה הרשת 8 סניפים באשדוד, חולון, נתניה, נצרת-עלית, קריית-אתא, חיפה וקריית-ביאליק. לדברי החברה, מחזור מכירותיה עומד על כ-400 מיליון שקל.