מיקרוסופט תובעת את מנכ"ל אנקורה על ריגול תעשייתי

תובעת את אחד מעובדיה לשעבר בטענה שהתקבל לעבודה אצלה בתואנות שווא, ולאחר מכן השתמש בתפקידו בחברה בכדי להשיג גישה למידע חסוי, בו הוא עושה שימוש כיום בתביעת פטנט

חברת מיקרוסופט תובעת את אחד מעובדיה לשעבר בטענה שהתקבל לעבודה אצלה בתואנות שווא, ולאחר מכן השתמש בתפקידו בחברה בכדי להשיג גישה למידע חסוי, בו הוא עושה שימוש כיום בתביעת פטנט.

מיקרוסופט קיבלה את מיקי מולור לעבודה בנובמבר 2005. מולור ציין בטופס בקשת העבודה כי עבד בעבר בחברת Ancora Technologies, חברת פיתוח תוכנה מהעיר סמאמיש במדינת וושינגטון, וכי חברה זו פשטה זה מכבר את הרגל. אך לדברי מיקרוסופט, אנקורה למעשה מעולם לא פשטה את הרגל - ומולור נותר מנכ"ל החברה עד היום.

בתלונה שהגישה לבית-המשפט העליון של מדינת וושינגטון ב-22 לינואר, טוענת מיקרוסופט כי בזמן העסקתו אצלה, הוריד מולור מסמכים מסווגים למחשב האישי שהקצתה לו החברה. לדברי החברה, מדובר במסמכים הקשורים כולם לתביעה שהגישה מאוחר יותר חברת אנקורה נגד החברות דל, HP וטושיבה אמריקה אינפורמיישן סיסטמס, שבמרכזה הטענה כי בכך שהשתמשו בטכנולוגיה מסויימת של מיקרוסופט, הפרו החברות פטנט של אנקורה. כיום מהווה אף מיקרוסופט צד בתביעה.

"המסמכים שמולור הוריד מתייחסים ישירות לנושא תביעת הפרת הפטנט של אנקורה", נכתב בתביעה של מיקרוסופט, "לא היה כל קשר ביניהם לבין עבודתו של מולור במיקרוסופט". החברה פיטרה את מולור בספטמבר 2008.

באתרה של חברת אנקורה מתואר מולור כיו"ר החברה וכמקימה, בעל 12 שנות ניסיון בניהול ופיתוח בתעשיית התוכנה. בעברו, מספר תפקידי ניהול בחברות טכנולוגיות בארה"ב ובישראל כולל ,Baan טריון, , Blue Pumpkin Hiho Technologies ו- Stratacare. עוד נכתב כי שירת 4 שנים בחיל מודיעין בצה"ל, והינו בעל תואר במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

בתולדות חייו שם אף מצויין כי עבד בעבר במיקרוסופט.

מולור מפרט באתר את תגובתו לתביעה שהגישה ענקית התוכנה ומתאר כי "אחרי 3 שנים ללא הכנסות בחברת סטארט-אפ וכאשר הילד הראשון היה אמור להיוולד, זה היה הזמן לעבור לתפקיד שאוכל באמצעותו לתמוך במשפחה". ההצעה הראשונה שהייתה הגיעה ממיקרוסופט, כותב מולור, בה לדבריו הוא נהנה מהעבודה ואף קודם.

מולר, שחברתו הגישה לאחרונה תביעה כנגד החברות HP, טושיבה ודל בגין הפרת פטנט, טוען כי עדכן את מיקרוסופט בכתב בדבר הפטנט שלו, אולם מיקרוסופט "שכחה" להציג את המכתב בתביעתה. בזמן שהועסק במיקרוסופט, מיקרוסופט פיתחה הגנה מפני העתקה של מערכת הויסטה מגרסאות ה-OEM, שהתבססה על הפטנט שלו, מוסיף מולור, זאת ללא ידיעתו. "למעשה", הוא כותב, "העובד במיקרוסופט שהוא הסביר לו את ההמצאה היה מעורב בפיתוח המוצר של מיקרוסופט".

"זוהי התקפה מבישה ולא מכובדת על האופי שלי על-ידי מיקרוסופט, החברה שהייתה הראשונה לגנוב ממני את הרעיון", מוסיף מולור, שטוען כי מיקרוסופט מודה בכך שהיא גנבה ממנו את הרעיון בגלל שהיא מבקשת ממנו רישיון שימוש בפטנט.